Ubisoft ще се опитат да правят по-разнообразни игри

От
В. Рашковски
на
18/1/2020

Популярната подигравка е, че ‘всички игри на Ubisoft са една и съща, просто с различен скин’ (a.k.a. Ubisoft: the Game). И макар това да не е съвсем така, някъде в шегата се крие и зрънце истина — френският гейм гигант използва отчетлив шаблон в игрите си с отворен свят. Основи в гейм дизайна, установени с монументалния успех на Assassin’s Creed преди повече от десетилетие, и видимо непоклатими оттогава. Трудно е да ги виним, ако формулата работи, и носи милиони долари — ала след противоречива 2019, Ubsioft се ориентира към промяна.


Според репортаж на Video Games Chronicle, Ubisoft ще преправят своя влиятелен ‘редакторски екип’ — базираният в Париж колектив, който работи с всички останали техни студия по света и диктува общата насока на дизайна. Идеята, разбира се, е Ubisoft-ските продукти да станат по-разнообразни и различими един от друг.


Промяната идва след година, в която двете големи заглавия на компанията — The Division 2 и Ghost Recon Breakpoint — дружно се представиха под очакваното, a Ubisoft взеха тежкото решение да отложат високопрофилни заглавия като Watch Dogs: Legion и Rainbow Six Quarantine.


В изявление към VGC, Ubisoft казаха:


Реорганизираме нашия редакторски екип, за да бъде по-пъргав и по-добър в съпътстващата им работа с нашите екипи от разработчици по света, докато те правят най-добрите гейминг преживявания за нашите играчи.


Твърдението, че обновеният редакторски екип ще се опита да помогне за разнообразието в игрите на компанията, повтаря казаното от шефa на Ubisoft Yves Guillemot — който през октомври 2019 открито заяви, че незадоволителното представяне на Breakpoint се дължи на “липса на отличаващи фактори”, сред редица други причини.


Вицепрезидентите на редакторския екип ще имат повече автономия над франчайзите, които ръководят, твърди репортажа на VGC. Преди това, един-двама на върха на редакторския екип са взимали всички решения, на което се дължат приликите в ААА заглавията на Ubisoft.


Изглежда, че в навечерието на новото конзолно поколение в Ubisoft се случват значими рокади на кадри и цялостна преоценка на разработките, които ще предопределят облика на следващите им ключови заглавия.

Искаш нещо да ни кажеш?
Присъедини се към дискусията в Discord!