Разработчиците на System Shock 3 напускат студиото

 
Публикувана на
14/2/2020
Тъмен режим

По последни данни екипът, който доскоро разработваше System Shock 3, е освободен от студиото OtherSide. 


Съобщение от анонимен източник — твърдящ, че е бивш разработчик от OtherSide Entertainment — гласи, че целият екип на играта “вече не е на работа” и играта е “критично изостанала в разработката си”. 


Новините идват след напускането на редица други ключови кадри на студиото през последните месеци, включително сценаристът, главният директор, дизайн директора и главният програмист. Това се разбра, след като те едновременно промениха своите LinkedIn профили.


Анонимният източник е споделил следното в пост в известният ентусиастки форум RPGCodex: “Единствената причина да пусна това, е защото виждам много недомлъвки относно състоянието на компанията и проекта. Помислих си, че малко информация от първа ръка ще бъде добре дошла.


Никога не съм имал предвид, че сме дори наполовина готови; наличието на основните системи е прекрасно скеле за игра, но повечето работа е в създаването на съдържание, и именно там бяхме критично назад — както с готови елементи, така и с инструментите за ефективен процес на разработка (т.нар. pipeline).”


“Провал ли е това на проекта? Трудно ми е да кажа,” добавя той. “Ако Starbreeze не бяха изпаднали във финансов колапс то мисля, че щяхме да създадем нещо интересно. Игра със свеж и иновативен геймплей, но определено много по-малка, отколкото хората очакваха, и вероятно щяха да са разочаровани с такова продължение на обичана поредица. 


Тези високи очаквания донесоха много скъпо експериментиране. Ние сме малък екип и зная, че нямаше да можем да се състезаваме с модерните представители на immersive sim жанра, както по качество, така и по обем на продукцията, така че трябваше да правим хитри и необичайни неща. Бяхме тръгнали по пътя да създадем нещо уникално и дори забавно, но вероятно не това, за което е жадна публиката.”


В отговор на въпроси от форумни потребители, източникът добави — “не знам какво точно се случва с тях, но екипът вече не работи в студиото.”


Увъртяна във финансови проблеми, шведската гейм компания Starbreeze намери крайно необходимите им финанси, като продаде издателските права за System Shock 3 на разработчика на играта миналата година. В кратко съобщение на техния уебсайт Starbreeze потвърдиха, че са продали издателските права за System Shock 3 на OtherSide Entertainment на Warren Spector и настояваха, че ще бъдат напълно компенсирани за средствата, които са изразходвали във връзка с разработката на играта.


Starbreeze така и не уточниха какви пари са получили като част от продажбата — но когато анонсираха придобиването на System Shock 3 през 2017 се твърдеше, че са инвестирали 12 милиона долара в довеждането на играта до PC и други платформи. Starbreeze са частичен инвеститор в разработката на System Shock 3 още от самото ѝ обявяване.


Засега коментар от OtherSide няма. Последно сме виждали System Shock 3 в действие в трейлър от септември 2019.

Хванала ли те е музата? Сърбят те пръстите, а думите бълбукат върху езика ти? Пиши ни с идея или с готов материал!