Take-Two умишлено фалират студиото зад Kerbal Space Program 2

От
В. Рашковски
на
5/6/2020

Влизайки със силен претендент за най-гнусна новина от гейм индустрията тази година, Take-Two изтеглиха разработката на Kerbal Space Program 2 от собственият ѝ разработчик, Star Theory, с единствената цел да продължат разработката ѝ вътре-фирмено - подмамвайки кадри от оригиналният екип със съобщения в LinkedIn.

 

Изложеното по-горе се базира на информация от репортаж на Jason Schreier за Bloomberg, който влиза в подробности и за самият инди разработчик, Star Theory, как договорът им за Kerbal Space Program 2 е разтрогнат, и как са фалирали впоследствие.

 

Първоначалният план за Kerbal Space Program 2 е за ко-разработка между Star Theory, които познавате още от Monday Night Combat и Planetary Annihilation, и издателският клон Private Division на Take-Two. През февруари обаче Take-Two анонсираха плановете си за формиране на ново студио, което да продължи разработката вътре-фирмено, използвайки част от оригиналният кадрови състав.

 

Репортажът на Bloomberg излага на показ как разработчиците научават за плановете на Take-Two чрез съобщения в LinkedIn. Michael Cook, изпълнителен директор на Private Division, съобщава на кадрите на Star Theory, че издателят е прекратил договора с техният работодател - и че ще бъдат компенсирани, ако напуснат и продължат работата си в Take-Two.

 

Съобщението е изпратено в петък вечер. На следващия понеделник, шефовете на Star Theory - Bob Berry и Jonathan Mavor - казват на работниците си, че Take-Two се интересува да закупи студиото, но при неприемливи условия.

 

Take-Two, които са издателството зад Grand Theft Auto, Borderlands и редица спортни заглавия на 2K, съобщават на кадрите на Star Theory, че "им се предлага кеш при подписване, отлична заплата, възможности за бонуси и други ползи". Мнозина виждат неизбежното и приемат предложението.

 

Други обаче остават в Star Theory - разработчик, останал без много от екипа си и без проект, по който да работят. Студиото формира отчаян план да се спаси, давайки на разработчиците си 2 месеца креативно време, в което да разработят бизнес предложение, което да бъде представено на издатели в рамките на Games Developer Conference 2020. Заради пандемията обаче, конференцията пропада.

 

Star Theory затварят врати на 4 март, по-малко от 2 месеца след анонса на новото студио на Take-Two.


Искаш нещо да ни кажеш?
Присъедини се към дискусията в Discord!