Всичко, случило се на State of Play

От
В. Рашковски
на
8/8/2020

Тази седмица Sony показаха поредната си State of Play презентация. Искате да разберете повече за всичко, случило се в рамките ѝ? Бъдете ми гост в следващите редове, в които ще ви представя предстоящите игри и (донякъде) степенувам в личната ми класация на очакване (тм)!

 

Crash Bandicoot 4: It's About Time

 

Шоуто започна с подробно представяне на Crash Bandicoot 4: It's About Time, предстоящият платформър на Toys For Bob. Студиото показаха ред очаквани и не-чак-толкова очаквани елементи от геймплея - включително, че ще можете да изиграете цялата игра както с Crash, така и със сестра му Coco, и дори ще има отделни мисии, в които ще поемате ролята на настоящи и бивши злодеи от поредицата като Neo Cortex и Dingodile.

 

Когато приключите с всички предизвикателства, които прецизният и перспективо-морфиращ платформър има да ви предложи в кампанията, авторите ви канят в бонус режимът N.Verted, който променя гледната точка, визуалния стил и дори цели геймплей елементи в нивата, давайки нов слой преиграемост (честита нова дума!) в играта.

 

Crash Bandicoot 4: It's About Time е първата чисто нова Crash игра от повече от десетилетие, и е директно продължение на Crash Bandicoot: Warped. Очакваме я за PlayStation 4 и Xbox One на 2 Октомври. Все още няма информация за допълнителни платформи.

 

Braid Anniversary Edition

 

Модерната пъзел класика Braid получава специално юбилейно издание - Anniversary Edition - с наново нарисуван арт, разработчески коментар и допълнителни благинки. Очакваме го за PC и конзоли в началото на 2021.

 

В анонс на официалния сайт, дизайнерът ѝ Jonathan Blow обяснява: "Когато първоначално работех по Braid - дори когато беше простичък проект с грозен програмистки арт и не приличаше на уважаваща себе си игра - знаех, че една от основните цели на проекта е да третира видеоигрите като медиум със сериозен културен потенциал.

 

Този потенциал включва дълготрайност: множество произведения на живописта, скулптурата и архитектурата са оцелели през вековете и са вдъхновили цели човешки поколения. Тогава видеоигрите нямаха тази способност (и като цяло все още я нямат) и знаех, че не мога да предвидя какво ще е необходимо за да поддържам играта жива десетилетия занапред; но знаех, че е част от начинанието, и че ще дам най-доброто от себе си."

 

Г-н Blow обещава не само внимателното претворяване на художествения детайл в играта (отново в колаборация с оригиналния художник David Hellman), но и най-подробният разработчески коментар, някога добавян във видеоигра.

 

The Pathless

 

Екшън приключението с отворен свят The Pathless, дело на Giant Squid - авторите на ABZÛ - беше показана за пръв път в детайл, който хвърли светлина не само върху естетиката и основните действащи лица в историята, но и солидна част от същинския процес на игра. Маскираната ловкиня и двамата ѝ верни спътници - лъкът и орелът - ни преведоха из тучни гори, мистериозни руини и призрачни катакомби в една от най-ефектните и елегантни геймплей отрязъци в цялата презентация.

 

Играта набляга много на инерцията в движението, която набирате и запазвате чрез ритмична комбинация от умело изпратени стрели и оттласквания във въздуха чрез пернатия ви другар. Тези умения ще са необходими не само за свободното обикаляне (без карта, обещават създателите), но и за решаването на древни загадки и зрелищни схватки със злонамерени духове. Очакваме The Pathless около Коледа за PS4 и PS5.

 

Control: Alan Wake Expansion

 

Вторият експанжън за Control, AWE - което е издайнически акроним за присъствието на Alan Wake - излиза на 27 август. Не бяхме виждали будния господин от десетилетие, и можете само да си представите ентусиазма ми, когато видях препратки към него в оригиналната кампания - или пък брадатия му лик в новия трейлър.

 

А това далеч не е всичко! Или както би казал самият Wake, това не е езеро. Това е (бъдещ) океан.

 

Креативният директор на Remedy, небезизвестният Sam Lake, публикува ъпдейт за бъдещите игри на студиото, който представя концепцията за Обединената Remedy Вселена (Remedy Connected Universe). Накратко, студиото работи от години да "свърже точките" между своите заглавия, и да намери начин техните сюжети да се преплитат. Предстоящият AWE е само първият от много предстоящи. Какво ли е следващото? …Нов Alan Wake? …Нов Quantum Break? …Смея ли да кажа Max Payne?

 

Godfall

 

Вероятно познавате Godfall, отрочето на Counterplay Games, като дебютното "PlayStation 5 заглавие" и втората looter-тип игра в колекцията на издателите Gearbox след собствения им Borderlands. В новата игра обаче стрелбата отсъства, заради което носи гръмкото жанрово название looter slasher - игра, в която се комбинира циклежът за по-добра екипировка от игри като Diablo и Warframe с ожесточени меле схватки ала God of War.

 

Новият трейлър е посветен на геймплея и чисто механични аспекти на играта, като изоставянето на захаросаните кинематографични трейлъри може само да ни радва. В него се демонстрират петте основни класове оръжия в играта - дълъг меч (longsword), чифт остриета (dual blades), алебарда (polearm), двуръчен чук (two-handed warhammer) и двуръчен меч (two-handed greatsword), като първите две бяха показани в по-голям детайл.

 

По думите на самите автори, играта ще разчита колкото на екипираните от вас предмети, толкова и на чистото ви игрово умение - целейки усещане за прогресия както в цифрите, така и в собственото ви игрово познание. Дали ще се справят, ще разберем в края на тази година.

 

Останалите трейлъри

 

Genshin Impact е екшън RPG в отворен свят и отчетлива аниме естетика, която - ако смея да правя предположение - ще се опита да събере най-доброто от безбрежната свобода на Zelda Breath of the Wild с пълни шепи неприкрит waifu чар.

 

Hood: Outlaw & Legends е предстояща PvPvE игра, в която два отбора от обирджии се надпреварват да заграбят възможно най-много от "несправедливо забогателите тирани" (в класически Робин Худ стил - забележете заглавието), промъквайки се зад гърбовете - или минавайки директно през труповете - на AI контролираните пазачи.

 

Две заглавия съвсем преднамерено яхват вълната от киберпънк хайп, която ще са подкарали едни, кхъм, по-големи заглавия към края на годината. Aeon Must Die изглежда като много кадърен brawler/fighter с брутална неонова естетика, но напук ефектния трейлър, гръмна огромен скандал около отвратителната работна етика в студиото-разработчик.. Което хвърля голямо съмнение в излизането на играта.

 

ANNO: Mutationem пък ще бъде екшън адвенчър от доминиращо sidescrolling перспектива, чиято разработка изглежда е достатъчно солидна, че да обещае пускова дата през декември 2020.

 

The Pedestrian ще зарадва феновете на пъзел платформинга през януари 2021.

 

Дългоочакваното продължение на платформър/roguelike хибрида Spelunky върви уверено към своята съвсем скорошна пускова дата - 15 септември 2020.

 

Bugsnax потвърди пусковия си период през Коледа 2020.

 

Temtem, Покемон алтернативата за не-Нинтендо притежатели, дебютира с масов успех в Steam в началото на тази година - и е на път да огрее PS5 потребителите през 2021.

 

VR игрите също намериха своето място в презентацията. Цялата Hitman трилогия ще получи PlayStation VR поддръжка - включително предстоящата Hitman 3. Vader Immortal: A Star Wars VR Series пък идва още по-скоро - на 25 август.

 

Последно, но не и по важност - Auto Chess в крайна сметка ще стигне и до конзолните платформи, при това от оригиналните създатели на мини-жанра, които се отцепиха от Dota първообраза.


Искаш нещо да ни кажеш?
Присъедини се към дискусията в Discord!