Нощен режим
Дневен режим

След дълги години затишие (и съмнения) по темата, тези дни получихме двойна порция System Shock под формата на тийзър за предстоящата трета част от поредицата и 20 минути геймплей видео от римейка на оригинала.


Предлагам да започнем с „бъдещето“ на класиката, а след това да се върнем на въпроса за „реставрацията“ ѝ:


Тийзърът беше част от репертоара за тазгодишното GDC на Unity, относно новите лъскави характеристики на продукта им и беше представен лично от Warren Spector (вярата ни в човечеството се крепи върху факта, че няма да се налага да поясняваме кой е той, а ако не за него, то поне сте чували за Гугъл?...) Определено трябва да поспрем и да оценим факта, че годината е 2019-та и в нея отново имаме Warren Spector, който излиза на сцена и говори за “immersive simulation.”

       

Играта е в едва пре-алфа стадий, така че получаваме само няколко откъслечни кадъра, които да ни подскажат тона  на заглавието (или по-точно да потвърдят, че не е изгубено) и да демонстрират графика. И наистина, изпълнявайки ролята си в контекста на презентацията, тийзърът демонстрира впечатляващите възможности, които ни обещават от Unity със следващия си ъпдейт. Кулминацията идва, когато чуваме така добре познатия глас на Terri Brosius, която се завръща в ролята на  SHODAN.


Ето цитат от речта на г-н Spector: “Искаме играчите да се чувстват сами в това странно и опасно място, представляващо космическа станция в периферията на слънчевата ни система. Някога кипящa от живот, днес тя е превзета от излезия извън контрол изкуствен интелект SHODAN. Единствените останали обитатели са роботите, мутантите и мъртвите. Днес няма да говорим за геймплей системите, които предвиждаме — но можем да кажем, че от визуална гледна точка търсеният сетинг е ноар, доминиран от дълбоки и смущаващи сенки, на моменти пронизвани от зони с ярка, концентрирана светлина.”


На фона на всичко това от Nightdive Studios, занимаващи се с римейка на първия System Shock, ни сервираха 20 минути геймплей от него. По-всичко личи, че разработчиците се стараят да се придържат максимално към оригинала. Някои дори биха казали твърде близко, но според нас запазването на някои от “грешките на младостта” и премахването на тези от тях, които са били наложени от техническите ограничения навремето, е правилната формула за успешен римейк. И именно към това се стремят от Nightdive:


Моделите на враговете, които някога бяха 2D спрайтове, сливащи се на моменти с околната среда, сега са детайлни и въздействащи. Същевременно накъсаният левъл дизайн и добре познатите пъзели са запазени. Разликите с оригинала са дискретни, но логични. Предметите по рафтовете също вече са 3D, a не просто текстури по стените. Станцията за презареждане на кибернетиката на героя вече представлява впечатляващо оборудване, което се прибира в пода, щом приключите с него. Пъзелите от панелите вече не се решават в изскачащ прозорец, а в самия панел — подобно на Prey или Doom 3.


Както споменахме оформлението на нивата изглежда непокътнато, но новите текстури и вече осезаемата плътност на враговете си казват думата. Ако финалният продукт оправдае хайпа, който това видео налага, недокосналите се до System Shock ще се сдобият с перфектната входна точка в поредицата. Римейк на двойката също не е излишен, впрочем — само казваме!


Засега няма информация относно пусковите дати нито на System Shock 3, нито на римейка. Нуждата ни от неонов ноар обаче става все по-осезаема.

Хванала ли те е музата? Сърбят те пръстите, а думите бълбукат върху езика ти? Пиши ни с идея или с готов материал!

Ударна доза System Shock

След дълги години затишие (и съмнения) по темата, тези дни получихме двойна порция System Shock под формата на тийзър за предстоящата трета част от поредицата и 20 минути геймплей видео от римейка на оригинала.


Предлагам да започнем с „бъдещето“ на класиката, а след това да се върнем на въпроса за „реставрацията“ ѝ:


Тийзърът беше част от репертоара за тазгодишното GDC на Unity, относно новите лъскави характеристики на продукта им и беше представен лично от Warren Spector (вярата ни в човечеството се крепи върху факта, че няма да се налага да поясняваме кой е той, а ако не за него, то поне сте чували за Гугъл?...) Определено трябва да поспрем и да оценим факта, че годината е 2019-та и в нея отново имаме Warren Spector, който излиза на сцена и говори за “immersive simulation.”

       

Играта е в едва пре-алфа стадий, така че получаваме само няколко откъслечни кадъра, които да ни подскажат тона  на заглавието (или по-точно да потвърдят, че не е изгубено) и да демонстрират графика. И наистина, изпълнявайки ролята си в контекста на презентацията, тийзърът демонстрира впечатляващите възможности, които ни обещават от Unity със следващия си ъпдейт. Кулминацията идва, когато чуваме така добре познатия глас на Terri Brosius, която се завръща в ролята на  SHODAN.


Ето цитат от речта на г-н Spector: “Искаме играчите да се чувстват сами в това странно и опасно място, представляващо космическа станция в периферията на слънчевата ни система. Някога кипящa от живот, днес тя е превзета от излезия извън контрол изкуствен интелект SHODAN. Единствените останали обитатели са роботите, мутантите и мъртвите. Днес няма да говорим за геймплей системите, които предвиждаме — но можем да кажем, че от визуална гледна точка търсеният сетинг е ноар, доминиран от дълбоки и смущаващи сенки, на моменти пронизвани от зони с ярка, концентрирана светлина.”


На фона на всичко това от Nightdive Studios, занимаващи се с римейка на първия System Shock, ни сервираха 20 минути геймплей от него. По-всичко личи, че разработчиците се стараят да се придържат максимално към оригинала. Някои дори биха казали твърде близко, но според нас запазването на някои от “грешките на младостта” и премахването на тези от тях, които са били наложени от техническите ограничения навремето, е правилната формула за успешен римейк. И именно към това се стремят от Nightdive:


Моделите на враговете, които някога бяха 2D спрайтове, сливащи се на моменти с околната среда, сега са детайлни и въздействащи. Същевременно накъсаният левъл дизайн и добре познатите пъзели са запазени. Разликите с оригинала са дискретни, но логични. Предметите по рафтовете също вече са 3D, a не просто текстури по стените. Станцията за презареждане на кибернетиката на героя вече представлява впечатляващо оборудване, което се прибира в пода, щом приключите с него. Пъзелите от панелите вече не се решават в изскачащ прозорец, а в самия панел — подобно на Prey или Doom 3.


Както споменахме оформлението на нивата изглежда непокътнато, но новите текстури и вече осезаемата плътност на враговете си казват думата. Ако финалният продукт оправдае хайпа, който това видео налага, недокосналите се до System Shock ще се сдобият с перфектната входна точка в поредицата. Римейк на двойката също не е излишен, впрочем — само казваме!


Засега няма информация относно пусковите дати нито на System Shock 3, нито на римейка. Нуждата ни от неонов ноар обаче става все по-осезаема.