След дълги години затишие (и съмнения) по темата, тези дни получихме двойна порция System Shock под формата на тийзър за предстоящата трета част от поредицата и 20 минути геймплей видео от римейка на оригинала.


Предлагам да започнем с „бъдещето“ на класиката, а след това да се върнем на въпроса за „реставрацията“ ѝ:


Тийзърът беше част от репертоара за тазгодишното GDC на Unity, относно новите лъскави характеристики на продукта им и беше представен лично от Warren Spector (вярата ни в човечеството се крепи върху факта, че няма да се налага да поясняваме кой е той, а ако не за него, то поне сте чували за Гугъл?...) Определено трябва да поспрем и да оценим факта, че годината е 2019-та и в нея отново имаме Warren Spector, който излиза на сцена и говори за “immersive simulation.”

       

Играта е в едва пре-алфа стадий, така че получаваме само няколко откъслечни кадъра, които да ни подскажат тона  на заглавието (или по-точно да потвърдят, че не е изгубено) и да демонстрират графика. И наистина, изпълнявайки ролята си в контекста на презентацията, тийзърът демонстрира впечатляващите възможности, които ни обещават от Unity със следващия си ъпдейт. Кулминацията идва, когато чуваме така добре познатия глас на Terri Brosius, която се завръща в ролята на  SHODAN.


Ето цитат от речта на г-н Spector: “Искаме играчите да се чувстват сами в това странно и опасно място, представляващо космическа станция в периферията на слънчевата ни система. Някога кипящa от живот, днес тя е превзета от излезия извън контрол изкуствен интелект SHODAN. Единствените останали обитатели са роботите, мутантите и мъртвите. Днес няма да говорим за геймплей системите, които предвиждаме — но можем да кажем, че от визуална гледна точка търсеният сетинг е ноар, доминиран от дълбоки и смущаващи сенки, на моменти пронизвани от зони с ярка, концентрирана светлина.”


На фона на всичко това от Nightdive Studios, занимаващи се с римейка на първия System Shock, ни сервираха 20 минути геймплей от него. По-всичко личи, че разработчиците се стараят да се придържат максимално към оригинала. Някои дори биха казали твърде близко, но според нас запазването на някои от “грешките на младостта” и премахването на тези от тях, които са били наложени от техническите ограничения навремето, е правилната формула за успешен римейк. И именно към това се стремят от Nightdive:


Моделите на враговете, които някога бяха 2D спрайтове, сливащи се на моменти с околната среда, сега са детайлни и въздействащи. Същевременно накъсаният левъл дизайн и добре познатите пъзели са запазени. Разликите с оригинала са дискретни, но логични. Предметите по рафтовете също вече са 3D, a не просто текстури по стените. Станцията за презареждане на кибернетиката на героя вече представлява впечатляващо оборудване, което се прибира в пода, щом приключите с него. Пъзелите от панелите вече не се решават в изскачащ прозорец, а в самия панел — подобно на Prey или Doom 3.


Както споменахме оформлението на нивата изглежда непокътнато, но новите текстури и вече осезаемата плътност на враговете си казват думата. Ако финалният продукт оправдае хайпа, който това видео налага, недокосналите се до System Shock ще се сдобият с перфектната входна точка в поредицата. Римейк на двойката също не е излишен, впрочем — само казваме!


Засега няма информация относно пусковите дати нито на System Shock 3, нито на римейка. Нуждата ни от неонов ноар обаче става все по-осезаема.

Хванала ли те е музата? Сърбят те пръстите, а думите бълбукат върху езика ти? Пиши ни с идея или с готов материал!