Steam става по-добър дом за музиката от игри

От
В. Рашковски
на
9/1/2020

Една от по-малките, но желана от ценители промени най-сетне се случи — Valve подобриха начина, по който саундтраците се обработват в Steam


Според предходната структура, саундтраците в Steam се класифицираха вътрешно като DLC — решение, което не е съвсем лишено от логика, но дългосрочно създаде повече неудобства за за разработчици и потребители.


Занапред, разработчиците могат да качват в новата “санудтрак” категория, което за крайният потребител значи следното:


  • Можем най-сетне да си купуваме саундтрака, без да купуваме играта.
  • Можем най-сетне да си свалим саундтрака, без да сваляме играта.
  • Можем да менажираме притежаваните и свалените саундтраци директно в Steam библиотеката.
  • Можем да си създадем категория ‘музика’, където ще отиват всички закупени саундтраци, без да го търсим в директориите на самите игри.
  • Саундтраците могат да бъдат на отделна разпродажба от самите игри.


Накратко, покупката и слушането на музика от Steam най-сетне ще спре да бъде мъчение. Освен тези подобрения в потребителското преживяване, Steam обещават редица нови функции — като възможност разработчиците да качват няколко степени на аудио качество, или т.нар. ‘асоцирани файлове’ (като албумен арт или бележки от композитора).


Съществуващите Steam саундтраци няма да бъдат автоматично ъпгрейднати, но Valve обещават на разработчиците необходимите инструменти за да конвертират от DLC модела към новата структура. “Това е само началото на тази функционалност за нашите партньори,” твърди Steamworks Development поста. “Планираме по-масираната им имплементация, включително и разпродажба, която да им даде гласност, на 20 януари.”

Искаш нещо да ни кажеш?
Присъедини се към дискусията в Discord!