Dota 2 и Underlords губят играчи

От
В. Рашковски
на
8/1/2020

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. 

Aenean at sollicitudin enim. 

Donec finibus non purus ac cursus. 

Cras rhoncus auctor facilisis. 

Suspendisse at nibh porta, congue felis nec, ultrices elit. 

Donec nec ornare nunc. 

Integer quis diam at metus tincidunt imperdiet quis quis erat. Integer a ligula at tellus convallis tincidunt quis ut ipsum. Nam vitae lectus risus. Pellentesque id nibh nec nisi pulvinar luctus bibendum vitae dolor. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Donec dui odio, sagittis ut commodo non, mattis in tellus.

Pellentesque auctor maximus lacus, vel facilisis eros viverra id. Nunc euismod vestibulum est, ut porta sapien finibus ut. Curabitur tempor eros diam, non cursus dui finibus id.

Integer quis diam at metus tincidunt imperdiet quis quis erat. Integer a ligula at tellus convallis tincidunt quis ut ipsum. Nam vitae lectus risus. Pellentesque id nibh nec nisi pulvinar luctus bibendum vitae dolor. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Donec dui odio, sagittis ut commodo non, mattis in tellus.

Dota 2 и Underlords губят играчи

Покрай десетилетната равносметка за водещите еспортове на 2010-те (отминала за едни, наближаваща за други), един от колосите в MOBA жанра има все по-отчетлива нужда от размисъл и нова посока. Говорим, разбира се, за Dota 2 — след върховния си момент на над 1 милион едновременни играча през септември 2016, играта се бори срещу течението на бавно отминаващото внимание.


Това не прави 2019 непременно слаба година за Dota, като тя дори достигна едномилионния си таван отново за пръв път от три години насам; с началото на 2020 обаче, тези числа са отрезвяващо по-ниски. Началото на 2020 заварва играта с по-малко играчи от доскорошния ѝ най-нисък период, 670-те хиляди от януари 2014.


През последните 30 дни, средният брой играчи е паднал под 385 хиляди, а пиковият — 627 хиляди. Това е най-ниската точка отбелязвана някога, и я връща на стойности от прохождащите ѝ времена през 2013.


От своя страна, Valve се опитват да задържат базата от играчи с големи пачове и нови герои, които консистентно връщат вълни от хора обратно към играта. Цикълът се повтаря с предвидими резултати през последните три години, с усреднена стойност от около 480 хиляди от началото на 2017 досега. Вълнообразното движение на играчи обаче е с намаляваща тенденция, и не вещае силно начало на десетилетието за Dota. 


Най-общо казано, множеството от проблемите в Dota обществото се базират на намаляващата бройка играчи; това неизбежно води до по-високи и по-високи опашки за игра на високите ранкове, тласкайки фрустрирани професионалисти да правят ‘смърф’ акаунти. От своя страна те тровят живота на новаците, смазвайки желанието им за игра и изкарвайки ги от фенбазата. Намаляващият брой новаци пък оказва пагубно влияние върху създателите на съдържание в YouTube и Twitch, както и за коментаторите, които разчитат на продължителния интерес на хора, желаещи да задобреят в играта.


Мнозина правят паралели между случващото се с Dota 2 и историята на Team Fortress 2, която замря редом с интереса на Valve да поддържат динамична, балансирана и свежа мета в една изначално състезателна игра.


Това не е единственият проект на Valve в лошо състояние напоследък; техният представител в миналогодишно избухналият autobattler жанр, Dota Underlords, се е сринал с повече от 90% като база играчи според статистиката на Steam Charts. От летния си пик миналата година — 200 хиляди играчи — той е паднал на около 15 хиляди. Феновете цитират недоволство около балансирането на играта чрез ‘затваряне’ (jail) на конкретни комбинации, което стеснява стратегическият кръг още повече, като основна причина за напускането си.


За сравнение, другият голям конкурент на Valve в autobattler жанра — Teamfight Tactics на Riot — се справя доста по-добре, като компанията наскоро се похвали с месечна база играчи от 33 милиона.


След тройният удар на провала Artifact, кървящият играчи Underlords и свиването на бехемота Dota 2, топката остава във Valve да възвърнат вярата на феновете си в обичаната Dota вселена.

Хванала ли те е музата? Сърбят те пръстите, а думите бълбукат върху езика ти? Пиши ни с идея или с готов материал!