Изкуствен интелект побеждава StarCraft 2 прота

Ако досега не сте се притеснявали, че роботи ще ви вземат работата, то е крайно време. Не за друго, а защото изкуственият интелект на Google — Deepmind — победи StarCraft 2 прота на тяхната игра. Игрите бяха излъчвани на живо снощи, и в тях Deepmind се изправи последователно срещу Grzegorz “MaNa” Komincz и Dario “TLO” Wünsch.


Напредъкът е забележим, тъй като изкуственият интелект победи играчите в същата игра, която играем и ние — за разлика от Open AI Dota ботовете, които загубиха срещу про играчи дори в орязана версия на играта. Засега резултатът е 2-0 за Google, които победиха и шампионът по Го през 2016.


Все пак е важно да се отбележи, че когато едно от свръх-уменията на изкуствения интелект беше спряно, той изгуби. Във финалния мач на живо беше използвана версия на AI, която не може да вижда картата от по-високо спрямо човешкия си опонент. Голяма част от алгоритмичната сила и надмощие на компютъра дотогава се дължи и на по-високия поглед върху бойното поле, спрямо видимото от човешкия играч чрез SCII камерата.


DeepMind обаче извадиха редица интересни твърдения, които хвърлят не само въпроси върху бъдещето на изкуствения интелект в игрите, но и човечеството като цяло:


“В своите мачове срещу TLO и MaNa, интелектът имаше средно 280 действия на минута, значително по-малко от професионалните играчи — макар и неговите да са безспорно по-прецизни. Ниският брой действия се дължи на тренирането чрез човешки пример, който интелектът усреднява и копира. Средното време между действията му е 350 ms.”


Тоест, победата на изкуствения интелект не се дължи непременно на непостижима от човека бързина на командите, а от реално тактическо мислене. Брр.

Хванала ли те е музата? Сърбят те пръстите, а думите бълбукат върху езика ти? Пиши ни с идея или с готов материал!