Bungie се разделят с Activision

След малко повече от осем години крепка дружба, Bungie се разделят с издателя си Activision и си отнасят рожбата им Destiny с тях. Bungie съобщават, че това включва и прехвърлянето на пълните издателски права обратно на тях. Обявлението твърди още, че “Bungie и Activision ще се погрижат смяната на ръце да протече възможно най-гладко”, което засега според Отдел Клиенти на Blizzard значи също, че Destiny 2 ще продължи да се поддържа от Battle Net и не се очаква никакво прекъсване на услугите на клиента.” Дали последствията ще се проявят в друго измерение — например промяна в бизнес модела на Destiny 2 като цяло — тепърва ще разберем.


Тук правя чисто предположение, но е възможно решението да преминат на себе-издателски модел да се дължи отчасти на сделката за сто милиона долара с китайския разпространител NetEase, които наляха кешовата инжекция още миналата година. Както пише репортажа оттогава, Bungie планираха да използват парите за самостоятелно издаване на нови заглавия — но изглежда под тази шапка ще попадне и флагманът Destiny. Любопитно, Bungie подписаха десет годишен издателски договор с Activision преди близо девет години, което го прави преждевременно прекратен. Може и самите Activision да са подели инициативата за раздяла, предвид изтеклата информация за окачествяването на Forsaken експанжъна за Destiny 2 като такъв с “по-слаби приходи, отколкото очаквахме”.



Дали това е началото на края на Destiny или изцяло нова глава в sci-fi MMO-lite стрелялката зависи единствено от Bungie оттук нататък. В тяхното собствено изявление, те обещават повече вътре-игрови събития от доскоро планираното, както и “изненади за нашите фенове с вълнуващи обявления за бъдещето на играта.” Всичко е много мъгляво и лъснато от ентусиазма за момента, но не мога да не споделя поне част от оптимизма при раздялата с корпоративен монолит като Activision. Най-малкото за да се покаже поне веднъж, че не всичко е приходиприходиприходи. Може пък новооткритата им свобода да позволи да се откъснат от скубещия ценоразпис с марка Activision, който таксува 40-ина евро за скромен експанжън и още 30 за сезонен пас.

Ако не друго, тази новина показва, че всичко ново е добре забравеното старо. През 2007 Bungie направиха абсолютно същата бизнес маневра, откупвайки се от дотогавашния си господар Microsoft, със сходен ентусиазъм на лицата. Тогава обаче загубиха Halo, та може да са научили още уроци оттогава? Искрено им желая успех.

Хванала ли те е музата? Сърбят те пръстите, а думите бълбукат върху езика ти? Пиши ни с идея или с готов материал!