Най-очакваните игри на 2019

Нощен режим
Дневен режим

RESIDENT EVIL 2
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 25 януари

Мааааалко е кофти да започваме списъка с най-очаквани заглавия с римейк, но точно този си заслужава. Поклонът към една от най-големите хорър класики в гейминга не просто изтупва прахта от допотопния PS1 оригинал, а го преправя пиксел по пиксел от нулата. Отгоре на това му прибавя и нови геймплей механики — като переспектива от трето лице “над рамото” на героя, или стратегическото укрепване на врати и прозорци. Римейкът е и добре дошло завръщане към сървайвъл корените на първообраза, напук на по-екшън ориентираните скорошни заглавия в поредицата.



KINGDOM HEARTS 3
PlayStation 4 и Xbox One — 29 януари

Kingdom Hearts 3 е в разработка от поне сто години, но чакането е към своя край. Макар разноцветната колаборация на Disney и Square Enix да се води екшън ролева игра, сърцето на поредицата винаги е било плеядата от анимационни суперзвезди, събрани под покрива на полу-разбираема jRPG сюжетна каша. С гости от Играта на Играчките, Замръзналото Кралство, Карибски Пирати, Мечо Пух, Рапунцел — плюс редовните Доналд Дък и Гуфи — няма начин третата част да не счупи всички възможни касички. В главната роля отново е кестенявият аниме бек Сора, който скача от свят в свят в търсене на седемте източника на светлината.


Отбелязваме почетно: Tropico 6 (25 януари)


FAR CRY NEW DAWN
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 15 февруари

Експанжънът-но-не-съвсем на Far Cry 5 се нарича New Dawn, и всъщност ще представлява самостоятелна игра, развиваща се 17 години след (спойлер) апокалиптичния край на предната игра. Декорът отново са тучните американски лесове — ала покосени от невидимата ръка на радиацията, и населени от отчетливо анти-утопични пост-американци. Предвид новооткрития акцент върху превозните средства и сглобените с подръчни средства оръжия, переспективата за горски Mad Max ми изглежда все по примамлива.


METRO EXODUS
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 15 февруари

Третата и (предполагаемо) последна част от най-сукажната пост-апокалиптична шуутър поредица ни изважда от пропитите с радиация недра на московското метро... И ни запраща в сходно опустошената от атомни бомби руска тайга. Както подобава на ‘Изселението’ в заглавието, играта ще предложи по-отворен свят от предшествениците си — грубо центриран около жизненонеобходимия локомотив, с който пътуваме към избавление в неизвестността.


ANTHEM
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 22 февруари

Този sci-fi шуутър с MMO-lite елементи носи със себе си цялата помпозна епика, подобаваща на едва прикрит Destiny клонинг — но се стреми да се отличи с BioWare-ски акцент върху колоритни персонажи и интересни диалози. Превъзходството на Anthem в този аспект не би трябвало да е проблем, предвид плоският като шестокласничка сюжет на наследника на Halo, но дали ще е достатъчно? Все пак говорим за looter shooter игра, а в нея важни са прогресът на екипировката и редовното предизвикателство с ново съдържание. Отговорът на всичко това ще получим в края на февруари, когато с до четирима mech-о-подобни Javelin съотборници ще се шматкаме из отворен свят — изпълнявайки мисии, dungeon-и, raid-ове и какво ли още не.


Отбелязваме почетно: Crackdown 3 (15 февруари), Anno 1800 (26 февруари).


DEVIL MAY CRY 5
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 8 март

Най-стилната демонична сеч в гейминга се завръща тази година, този път с цяло трио от протагонисти — класическият Данте, бунтарят Неро и visual kei/goth мокрият сън със семпличкото име V. Нарамили гигантски мечове, невъобразимо мощни пушкала и откровени извращения на оръжейната индустрия като байкове-резачки, демоно-ловната дружинка отправят предизвикателство не само на пълчищата на Ада, но и на собствените ни представи за смъртоносно елегантни схватки.


THE DIVISION 2
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 15 март

The Division 2 ни пренася от вледенените бойни полета на Ню Йорк, познати от първата игра, до обгърнатия от огън и жупел Вашингтон. Надвиснал над ръба на оцеляването след терористична война, управляван от диктатор и пометен от гражданска война, образът на щатската столица е изопачен... но все по-притеснително близък с истинския свят. Това е вторият опит на разработчиците Massive във все по-населения looter shooter/MMO хибрид — и след всички научени уроци както от оригинала, така и от конкуренцията, втората игра се цели в короната на жанра.


SEKIRO: SHADOWS DIE TWICE
Windows PC , PlayStation 4 и Xbox One — 22 март

Няма начин игра на FromSoftware да не предизвика вълнение; това са същите хора, които в последното десетилетие ни дадоха Souls поредицата и Bloodborne — и собственоръчно доказаха, че не е необходимо една модерна игра да те държи за ръка, за да бъде успешна и обичана. Sekiro стъпва на раменете на предшествениците си, но не се свени да поеме в изцяло нова посока — по-раздвижена и фокусирана върху бойния стил, наместо RPG елементите. Поставена в средновековна Япония, играта прави смели заемки от промъкването и вертикалността на Assassin’s Creed, като примесва с тях нинджа-акробатики и мълниеносно придвижване с куки и въжета.


Отбелязваме почетно: Total War: Three Kingdoms (7 март), The Sinking City (21 март).


MORTAL KOMBAT 11
Windows PC, PlayStation 4, Xbox One и Nintendo Switch — 23 април

Окей, не знаем кой знае колко подробности за Mortal Kombat 11 — но да бъдем честни, всички знаем точно какво ще бъде новият MK. В края на миналата година станахме свидетели на зрелищния трейлър, в който Рейдън и Скорпиона си раздаваха нереално кървави, кости-трошещи, гръбнако-вадещи и гет-оува-хиър приканващи тупаници. Бащата на поредицата Ed Boon обеща повече подробности в идните месеци, най-вече за рекламираното “персонализиране на героите” — еволюцията на системата от Injustice 2, чрез която ще преобличаме и променяме детайли по класическите MK бойци по свое усмотрение.


DAYS GONE
PlayStation 4 — 26 април

Sony отдавна спрягат зомби-апокалиптичното приключение в щатския северозапад като едно от ключовите ‘късни’ PS4 заглавия, което да ни изпрати с добър привкус от застаряващата конзола преди неизбежния дебют на следващата догодина. Тук поемаме ролята на рокер/мотоциклетист/ловец на глави, който използва максимумът от своят нюх, ловкост и груба сила в борбата за оцеляване от немъртвите орди. В Days Gone зомбитата са беззащитни поединично, но са истинско бедствие, когато се съберат на стада — а предвид уникалните им вариации, ще изискват и различни тактики за справянето с тях.


RAGE 2
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 14 май

Мъдрите хора са казали някога, че ако Borderlands не отива при Мохамед, Мохамед отива при Borderlands. Именно това е случая с Rage 2, който изоставя action RPG/loot механиките на споменатата поредица, но наследява почти всичко друго — изведеното до абсурд насилие, наситения с плоски шеги и съмнителни течности хумор, и всичко това — поставено на фона на апокалиптична пост-цивилизация ала Лудия Макс. Играта изглежда ще наследи и най-доброто от две школи: познанието на id Software (Doom, Quake) в шуутър касапниците, и майсторството на Avalanche (Just Cause, Mad Max) в експлозивните отворени светове.


CONTROL
PlayStation 4, Windows PC и Xbox One — 2019

Remedy Entertainment, които познаваме най-вече със сюжетно-ориентирани екшън приключения като Max Payne, Alan Wake и Quantum Break, се завръщат с пореден свръхестествен трилър: Control. Играта беше показана за пръв път на миналогодишното E3, и в демото Джеси Фейдън инфилтрира изкривената реалност на “Най-старата Къща” (the Oldest House) — дом на повече извънземни аномалии и правителствени конспирации от 90-тарски вестник. Главната героиня не просто не отстъпва на враждебната среда; тя се изправя срещу нея със сравним арсенал от конвенционални и телепатични оръжия.


ORI AND THE WILL OF THE WISPS
Windows PC и Xbox One — 2019

Продължението на едно от най-обожаваните индита на десетилетието — Ori and the Blind Forest от 2015 — отново ни потопява в омайния, но дяволски труден хибрид от платформърско подскачане и пъзел игра. Австрийските чаровници Moon Studios изглежда няма да поправят нещо, което не е счупено: отново поемаме ролята на едноименното бяло духче, и отново сме запратени вдън гори тилилейски, населени с причудливи и страшни създания — отсега сме си набелязали един паяк и един вълк, на които Нора ще умира отново и отново.


SKULL & BONES
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 2019

Skull & Bones е естествената еволюция на фенския вопъл за още от пиратските приключения на Assassin’s Creed 4: Black Flag. След умерените разочарования (Sea of Thieves) и грандиозните провали (Atlas) в мореплавателната ниша през 2018, имаме още един претендент за титлата ‘Баш Морски Вълк’ на дигиталните вълни. Черепът & Костите се спрягат да са много повече от Черния Флаг, като ще предлагат изпипани мултиплейър приключения — кооперативни мисии и PvP сблъсъци в отбори до петима — отгоре на въвеждащата сингълплейър кампания.



DOOM ETERNAL
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 2019

Можем само да се радваме, че сред най-успешните ‘рестартирания’ на франчайзи се намира именно един от еталоните на шуутърите от първо лице: DOOM. Колаборацията между (парите на) Bethesda и (познанието на) id Software в жанра се оказа много плодотворна, и след успеха на новия Wolfenstein тя ни даде и прецизен, брутален и наблъскан до козирката с адреналин ребуут на култовата демонична баталия. Той пожъна такъв успех, че вече очакваме втора част — още по-бърза, кървава и разнообразна. Досега сме видели не само оръжейни иновации (помпа с кука за придърпване на нещастници — yes, pls), но и свежи мултиплейър хрумки, като Souls-вдъхновено ‘вселяване’ в демон в нечия чужда игра.


THE OUTER WORLDS
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 2019

Една шепа факти: The Outer Worlds е научно фантастично RPG от първо лице. Идва от Obsidian Entertainment, и се разработва от същите хора, на които дължим модерни ролеви класики като Fallout: New Vegas и Pillars of Eternity. В екипа са разработчици, творили по вечни еталони като двуизмерните Fallout игри, и в студия като Troika. Ако това не е достатъчно да възбуди и най-заспалия RPG ветеран във вас, то със сигурност трейлърите и геймплей демонстрациите от играта — напоени с 50-тарска пълп sci-fi дистопия — ще го направят.

Хванала ли те е музата? Сърбят те пръстите, а думите бълбукат върху езика ти? Пиши ни с идея или с готов материал!

Най-очакваните игри на 2019

RESIDENT EVIL 2
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 25 януари

Мааааалко е кофти да започваме списъка с най-очаквани заглавия с римейк, но точно този си заслужава. Поклонът към една от най-големите хорър класики в гейминга не просто изтупва прахта от допотопния PS1 оригинал, а го преправя пиксел по пиксел от нулата. Отгоре на това му прибавя и нови геймплей механики — като переспектива от трето лице “над рамото” на героя, или стратегическото укрепване на врати и прозорци. Римейкът е и добре дошло завръщане към сървайвъл корените на първообраза, напук на по-екшън ориентираните скорошни заглавия в поредицата.



KINGDOM HEARTS 3
PlayStation 4 и Xbox One — 29 януари

Kingdom Hearts 3 е в разработка от поне сто години, но чакането е към своя край. Макар разноцветната колаборация на Disney и Square Enix да се води екшън ролева игра, сърцето на поредицата винаги е било плеядата от анимационни суперзвезди, събрани под покрива на полу-разбираема jRPG сюжетна каша. С гости от Играта на Играчките, Замръзналото Кралство, Карибски Пирати, Мечо Пух, Рапунцел — плюс редовните Доналд Дък и Гуфи — няма начин третата част да не счупи всички възможни касички. В главната роля отново е кестенявият аниме бек Сора, който скача от свят в свят в търсене на седемте източника на светлината.


Отбелязваме почетно: Tropico 6 (25 януари)


FAR CRY NEW DAWN
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 15 февруари

Експанжънът-но-не-съвсем на Far Cry 5 се нарича New Dawn, и всъщност ще представлява самостоятелна игра, развиваща се 17 години след (спойлер) апокалиптичния край на предната игра. Декорът отново са тучните американски лесове — ала покосени от невидимата ръка на радиацията, и населени от отчетливо анти-утопични пост-американци. Предвид новооткрития акцент върху превозните средства и сглобените с подръчни средства оръжия, переспективата за горски Mad Max ми изглежда все по примамлива.


METRO EXODUS
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 15 февруари

Третата и (предполагаемо) последна част от най-сукажната пост-апокалиптична шуутър поредица ни изважда от пропитите с радиация недра на московското метро... И ни запраща в сходно опустошената от атомни бомби руска тайга. Както подобава на ‘Изселението’ в заглавието, играта ще предложи по-отворен свят от предшествениците си — грубо центриран около жизненонеобходимия локомотив, с който пътуваме към избавление в неизвестността.


ANTHEM
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 22 февруари

Този sci-fi шуутър с MMO-lite елементи носи със себе си цялата помпозна епика, подобаваща на едва прикрит Destiny клонинг — но се стреми да се отличи с BioWare-ски акцент върху колоритни персонажи и интересни диалози. Превъзходството на Anthem в този аспект не би трябвало да е проблем, предвид плоският като шестокласничка сюжет на наследника на Halo, но дали ще е достатъчно? Все пак говорим за looter shooter игра, а в нея важни са прогресът на екипировката и редовното предизвикателство с ново съдържание. Отговорът на всичко това ще получим в края на февруари, когато с до четирима mech-о-подобни Javelin съотборници ще се шматкаме из отворен свят — изпълнявайки мисии, dungeon-и, raid-ове и какво ли още не.


Отбелязваме почетно: Crackdown 3 (15 февруари), Anno 1800 (26 февруари).


DEVIL MAY CRY 5
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 8 март

Най-стилната демонична сеч в гейминга се завръща тази година, този път с цяло трио от протагонисти — класическият Данте, бунтарят Неро и visual kei/goth мокрият сън със семпличкото име V. Нарамили гигантски мечове, невъобразимо мощни пушкала и откровени извращения на оръжейната индустрия като байкове-резачки, демоно-ловната дружинка отправят предизвикателство не само на пълчищата на Ада, но и на собствените ни представи за смъртоносно елегантни схватки.


THE DIVISION 2
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 15 март

The Division 2 ни пренася от вледенените бойни полета на Ню Йорк, познати от първата игра, до обгърнатия от огън и жупел Вашингтон. Надвиснал над ръба на оцеляването след терористична война, управляван от диктатор и пометен от гражданска война, образът на щатската столица е изопачен... но все по-притеснително близък с истинския свят. Това е вторият опит на разработчиците Massive във все по-населения looter shooter/MMO хибрид — и след всички научени уроци както от оригинала, така и от конкуренцията, втората игра се цели в короната на жанра.


SEKIRO: SHADOWS DIE TWICE
Windows PC , PlayStation 4 и Xbox One — 22 март

Няма начин игра на FromSoftware да не предизвика вълнение; това са същите хора, които в последното десетилетие ни дадоха Souls поредицата и Bloodborne — и собственоръчно доказаха, че не е необходимо една модерна игра да те държи за ръка, за да бъде успешна и обичана. Sekiro стъпва на раменете на предшествениците си, но не се свени да поеме в изцяло нова посока — по-раздвижена и фокусирана върху бойния стил, наместо RPG елементите. Поставена в средновековна Япония, играта прави смели заемки от промъкването и вертикалността на Assassin’s Creed, като примесва с тях нинджа-акробатики и мълниеносно придвижване с куки и въжета.


Отбелязваме почетно: Total War: Three Kingdoms (7 март), The Sinking City (21 март).


MORTAL KOMBAT 11
Windows PC, PlayStation 4, Xbox One и Nintendo Switch — 23 април

Окей, не знаем кой знае колко подробности за Mortal Kombat 11 — но да бъдем честни, всички знаем точно какво ще бъде новият MK. В края на миналата година станахме свидетели на зрелищния трейлър, в който Рейдън и Скорпиона си раздаваха нереално кървави, кости-трошещи, гръбнако-вадещи и гет-оува-хиър приканващи тупаници. Бащата на поредицата Ed Boon обеща повече подробности в идните месеци, най-вече за рекламираното “персонализиране на героите” — еволюцията на системата от Injustice 2, чрез която ще преобличаме и променяме детайли по класическите MK бойци по свое усмотрение.


DAYS GONE
PlayStation 4 — 26 април

Sony отдавна спрягат зомби-апокалиптичното приключение в щатския северозапад като едно от ключовите ‘късни’ PS4 заглавия, което да ни изпрати с добър привкус от застаряващата конзола преди неизбежния дебют на следващата догодина. Тук поемаме ролята на рокер/мотоциклетист/ловец на глави, който използва максимумът от своят нюх, ловкост и груба сила в борбата за оцеляване от немъртвите орди. В Days Gone зомбитата са беззащитни поединично, но са истинско бедствие, когато се съберат на стада — а предвид уникалните им вариации, ще изискват и различни тактики за справянето с тях.


RAGE 2
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 14 май

Мъдрите хора са казали някога, че ако Borderlands не отива при Мохамед, Мохамед отива при Borderlands. Именно това е случая с Rage 2, който изоставя action RPG/loot механиките на споменатата поредица, но наследява почти всичко друго — изведеното до абсурд насилие, наситения с плоски шеги и съмнителни течности хумор, и всичко това — поставено на фона на апокалиптична пост-цивилизация ала Лудия Макс. Играта изглежда ще наследи и най-доброто от две школи: познанието на id Software (Doom, Quake) в шуутър касапниците, и майсторството на Avalanche (Just Cause, Mad Max) в експлозивните отворени светове.


CONTROL
PlayStation 4, Windows PC и Xbox One — 2019

Remedy Entertainment, които познаваме най-вече със сюжетно-ориентирани екшън приключения като Max Payne, Alan Wake и Quantum Break, се завръщат с пореден свръхестествен трилър: Control. Играта беше показана за пръв път на миналогодишното E3, и в демото Джеси Фейдън инфилтрира изкривената реалност на “Най-старата Къща” (the Oldest House) — дом на повече извънземни аномалии и правителствени конспирации от 90-тарски вестник. Главната героиня не просто не отстъпва на враждебната среда; тя се изправя срещу нея със сравним арсенал от конвенционални и телепатични оръжия.


ORI AND THE WILL OF THE WISPS
Windows PC и Xbox One — 2019

Продължението на едно от най-обожаваните индита на десетилетието — Ori and the Blind Forest от 2015 — отново ни потопява в омайния, но дяволски труден хибрид от платформърско подскачане и пъзел игра. Австрийските чаровници Moon Studios изглежда няма да поправят нещо, което не е счупено: отново поемаме ролята на едноименното бяло духче, и отново сме запратени вдън гори тилилейски, населени с причудливи и страшни създания — отсега сме си набелязали един паяк и един вълк, на които Нора ще умира отново и отново.


SKULL & BONES
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 2019

Skull & Bones е естествената еволюция на фенския вопъл за още от пиратските приключения на Assassin’s Creed 4: Black Flag. След умерените разочарования (Sea of Thieves) и грандиозните провали (Atlas) в мореплавателната ниша през 2018, имаме още един претендент за титлата ‘Баш Морски Вълк’ на дигиталните вълни. Черепът & Костите се спрягат да са много повече от Черния Флаг, като ще предлагат изпипани мултиплейър приключения — кооперативни мисии и PvP сблъсъци в отбори до петима — отгоре на въвеждащата сингълплейър кампания.



DOOM ETERNAL
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 2019

Можем само да се радваме, че сред най-успешните ‘рестартирания’ на франчайзи се намира именно един от еталоните на шуутърите от първо лице: DOOM. Колаборацията между (парите на) Bethesda и (познанието на) id Software в жанра се оказа много плодотворна, и след успеха на новия Wolfenstein тя ни даде и прецизен, брутален и наблъскан до козирката с адреналин ребуут на култовата демонична баталия. Той пожъна такъв успех, че вече очакваме втора част — още по-бърза, кървава и разнообразна. Досега сме видели не само оръжейни иновации (помпа с кука за придърпване на нещастници — yes, pls), но и свежи мултиплейър хрумки, като Souls-вдъхновено ‘вселяване’ в демон в нечия чужда игра.


THE OUTER WORLDS
Windows PC, PlayStation 4 и Xbox One — 2019

Една шепа факти: The Outer Worlds е научно фантастично RPG от първо лице. Идва от Obsidian Entertainment, и се разработва от същите хора, на които дължим модерни ролеви класики като Fallout: New Vegas и Pillars of Eternity. В екипа са разработчици, творили по вечни еталони като двуизмерните Fallout игри, и в студия като Troika. Ако това не е достатъчно да възбуди и най-заспалия RPG ветеран във вас, то със сигурност трейлърите и геймплей демонстрациите от играта — напоени с 50-тарска пълп sci-fi дистопия — ще го направят.