Нощен режим
Дневен режим

Нека всичко заедно спрем за секунда, да забравим изключително важните си задължения и да оценим факта, че Blizzard, компанията, която от 18 години насам не е имала ново IP (intellectual property (англ.) - "интелектуална собственост"), изскочи на пазара и покори сърцата и портмонетата на гейминг света с нещо свежо. И преди да си кажете, "Чакай бе, 18 години? Ай стига с тези хиперболистични наклонности!" - не, направил съм си проучването! Последното оригинално IP е StarCraft, излязла на пазара през 1998 г. И после ми обяснявайте колко съм млад.

Но нека не се отклоняваме от темата! Overwatch или... Наглеждащите? Преглеждащите? Абе, "Tия, които ни гледат" (т.е. ДАНС?), е онлайн FPS (шутър от първо лице), с елементи, взаимствани от жанра MOBA. Това драстично отличава Overwatch от останалите отборни шутъри, тъй като, вместо да си купуваш дадени оръжия, определящи начина ти на игра, ти направо си избираш от голям набор Агенти. Този твой избор коренно променя стила на игра, тъй като всеки Агент е уникален, със собствени плюсове и недостатъци.

Предполагам, че след това описание леко се почесвате и си мислите "Чакай бе, че то Team Fortress 2 е на същия принцип!" И да, признавам, наемниците в TF2 имат аналогии в Overwatch, но вместо да ги отбелязвам, мога лесно да оборя аргумента с това, че Overwatch е много по-заможна институция, наела не 9, а цели 26 Агенти! Бройката им нараства на равномерни интервали при това, с по един на всеки 3-4 месеца.

Сравнението с TF2 напълно изчезва, когато на масата се сервира основното ястие, а именно използването на разнообразни умения, където се и крият MOBA елементите. Всеки Агент има едно пасивно качество, две основни умения и един ултимат. И след няколко часа игра, когато чуеш думите "FIRE IN THE HOLE" или "ITS HIGH NOON", ще изпаднеш в паника и потенциална екзистенциална криза, скоро след което биваш взривен или центрован в главата, респективно.

Агентите в Overwatch обичат да стоят в малки групички (класовете), а те биват 4 на брой: офанзивни, дефанзивни, танкове (дебели пичаги, не буквални танкове... въпреки че има един танк в играта, но той е дефанзивен) и съпорт/лечители. Ако искаме накратко да опишем функциите на всеки клас, то би било нещо подобно:

Класовете:

  • Офанзивни герои: Мобилни и нанасящи високи щети, тези Агенти са нужни за подпомагането на отбора да тормози врага от голямо разстояние. Те са сравнително "меки" и доста бързо могат да бъдат убити, ако не внимават.
  • Дефанзивни герои: Често заседнали на едно и също място, тези Агенти специализират в контрола над важни точки и внасянето на смут из редиците на врага. Въпреки че не са изключително тежкотоварни, могат да понесат повече пердах от офанзивните герои.
  • Танкове: С масивни тела и често с начин за спиране на вражеските изстрели, тези Агенти се стремят да опазят целия отбор, и същевременно да не се поддават на постоянния дъжд от куршуми, прелитащ покрай тях
  • Съпорт/Лечители: Меки като офанзивните, но с много по-топли сърца, тези Агенти всячески се мъчат да държат всички живи, без те самите да гушнат букета. Отбор без лечител е като цвете без саксия - може току-що да е отскубнато и да живурка щастливо, но след няколко минути повяхва и започва да те псува по микрофона.

Та добре, супер, имаме разнообразни Агенти с уникални способности. Е, какво правим с тях?

Overwatch може гордо да се потупа по гърдите и да претендира, че разполага с над 20 карти, разделени в 5 категории, всяка от които имаща различна ултимативна цел. Шшш, тихо, знам че TF2 има 100+ карти, но хайде да спрем с аналогиите, ОК? Добре, признавам, категориите са подобни (разбирай еднакви) на тези в TF2, но нека не издребняваме.

Картите:

  • Ескорт: Където буташ неопределен товар от точка А до точка Б;
  • Контролна карта: Където се борите за една определена точка в голямо меле, тип King of the Hill;
  • Нападение: Двата отбора се редуват, като единият напада, а другият защитава две контролни точки. Когато единият отбор превземе точките или времето изтече, двата отбора си сменят ролите;
  • Хибридна (Ескорт + Нападение): На същия принцип като Нападението, но с една определена точка за завземане, която в последствие се превръща в товар за бутане;
  • Арена: започвате рунда и се избивате, без да се връщате повторно в битката. Тези карти са сравнително малки, но пък са изключително кървави, нещо като Deathmatch;

Геймплей:

След като построихме скелета на играта, моля да излезе на сцената министър Геймплей и да се представи!

Геймплеят в играта следва стандартни за MOBA жанра правила - два отбора от по шест човека се изправят един срещу друг, следвайки правилата на случайно избраната карта. Дотук всичко е ясно, но за разлика от стандартните MOBA игри, в Overwatch се набляга върху адаптацията. Когато избереш Агент, ти не си заключен да използваш само него, а имаш опцията, и дори трябва, да преценяваш ситуацията и да променяш тактиката си и Агента си спрямо нея.

Overwatch има няколко различни модели на игра. Освен задължителните Ranked и Quickplay игри, на ваше разположение са и аркадните такива, които всяка седмица се обновяват с разнородни правила. Там се срещат нестандартни модели от типа 1v1, 3v3, Capture the flag, Deathmatch с напълно случайни герои и т.н. Наскоро към играта се добави и сървър браузър, като в него хората сами създават и търсят игри с регулируеми модове (което не е по никакъв начин иновативно, тъй като това е единственият начин да си намериш игра в TF2).

Няколко пъти в годината Overwatch е обгърнат в сезонни събития. Дали ще бъде за празник като Вси Светии или Коледа, или нещо уникално, разкриващо част от историята на играта, те внасят нов слой геймплей и разнообразяват цялостната обстановка. Тези събития се изразяват чрез няколко нови модели на игра в Аркадната секция, както и много нови козметични украси за Агентите.

Държа да отбележа, че Overwatch е много добре платена институция, което води до много красива графика, уникален стил и приятна музика. Всеки от Агентите е озвучен подобаващо, а интеракциите между отделните герои (които имат уникална история помежду си - бел. ред.) са приятни и често забавни. Дизайнът на Агентите ги прави отличителни и лесно запомнящи се - създателите очевидно са се постарали всички потенциални форми на живот на Земята да могат да си намерят свой личен Агент, по когото да пускат лиги. Лично аз не мога да въздържа чувствата си към прекрасното, изваяно и крещящо "ЕЛА МИ!!!" тяло на Roadhog... Но нека не навлизаме в подробности.

Overwatch е успешно поет риск от страна на Blizzard, предлагащ разнообразен геймплей с богат избор от уникални герои, представени чрез прекрасни визии и отличителен стил. Създателите на играта всекидневно се стараят да внасят нови и нови подобрения, било то с помощта на нова карта, нов герой, или сезонен евент. И всичко взето заедно предлага пакет от безкрайни часове игра.

Наздраве за новото IP

Нощен режим
Дневен режим

Нека всичко заедно спрем за секунда, да забравим изключително важните си задължения и да оценим факта, че Blizzard, компанията, която от 18 години насам не е имала ново IP (intellectual property (англ.) - "интелектуална собственост"), изскочи на пазара и покори сърцата и портмонетата на гейминг света с нещо свежо. И преди да си кажете, "Чакай бе, 18 години? Ай стига с тези хиперболистични наклонности!" - не, направил съм си проучването! Последното оригинално IP е StarCraft, излязла на пазара през 1998 г. И после ми обяснявайте колко съм млад.

Но нека не се отклоняваме от темата! Overwatch или... Наглеждащите? Преглеждащите? Абе, "Tия, които ни гледат" (т.е. ДАНС?), е онлайн FPS (шутър от първо лице), с елементи, взаимствани от жанра MOBA. Това драстично отличава Overwatch от останалите отборни шутъри, тъй като, вместо да си купуваш дадени оръжия, определящи начина ти на игра, ти направо си избираш от голям набор Агенти. Този твой избор коренно променя стила на игра, тъй като всеки Агент е уникален, със собствени плюсове и недостатъци.

Предполагам, че след това описание леко се почесвате и си мислите "Чакай бе, че то Team Fortress 2 е на същия принцип!" И да, признавам, наемниците в TF2 имат аналогии в Overwatch, но вместо да ги отбелязвам, мога лесно да оборя аргумента с това, че Overwatch е много по-заможна институция, наела не 9, а цели 26 Агенти! Бройката им нараства на равномерни интервали при това, с по един на всеки 3-4 месеца.

Сравнението с TF2 напълно изчезва, когато на масата се сервира основното ястие, а именно използването на разнообразни умения, където се и крият MOBA елементите. Всеки Агент има едно пасивно качество, две основни умения и един ултимат. И след няколко часа игра, когато чуеш думите "FIRE IN THE HOLE" или "ITS HIGH NOON", ще изпаднеш в паника и потенциална екзистенциална криза, скоро след което биваш взривен или центрован в главата, респективно.

Агентите в Overwatch обичат да стоят в малки групички (класовете), а те биват 4 на брой: офанзивни, дефанзивни, танкове (дебели пичаги, не буквални танкове... въпреки че има един танк в играта, но той е дефанзивен) и съпорт/лечители. Ако искаме накратко да опишем функциите на всеки клас, то би било нещо подобно:

Класовете:

  • Офанзивни герои: Мобилни и нанасящи високи щети, тези Агенти са нужни за подпомагането на отбора да тормози врага от голямо разстояние. Те са сравнително "меки" и доста бързо могат да бъдат убити, ако не внимават.
  • Дефанзивни герои: Често заседнали на едно и също място, тези Агенти специализират в контрола над важни точки и внасянето на смут из редиците на врага. Въпреки че не са изключително тежкотоварни, могат да понесат повече пердах от офанзивните герои.
  • Танкове: С масивни тела и често с начин за спиране на вражеските изстрели, тези Агенти се стремят да опазят целия отбор, и същевременно да не се поддават на постоянния дъжд от куршуми, прелитащ покрай тях
  • Съпорт/Лечители: Меки като офанзивните, но с много по-топли сърца, тези Агенти всячески се мъчат да държат всички живи, без те самите да гушнат букета. Отбор без лечител е като цвете без саксия - може току-що да е отскубнато и да живурка щастливо, но след няколко минути повяхва и започва да те псува по микрофона.

Та добре, супер, имаме разнообразни Агенти с уникални способности. Е, какво правим с тях?

Overwatch може гордо да се потупа по гърдите и да претендира, че разполага с над 20 карти, разделени в 5 категории, всяка от които имаща различна ултимативна цел. Шшш, тихо, знам че TF2 има 100+ карти, но хайде да спрем с аналогиите, ОК? Добре, признавам, категориите са подобни (разбирай еднакви) на тези в TF2, но нека не издребняваме.

Картите:

  • Ескорт: Където буташ неопределен товар от точка А до точка Б;
  • Контролна карта: Където се борите за една определена точка в голямо меле, тип King of the Hill;
  • Нападение: Двата отбора се редуват, като единият напада, а другият защитава две контролни точки. Когато единият отбор превземе точките или времето изтече, двата отбора си сменят ролите;
  • Хибридна (Ескорт + Нападение): На същия принцип като Нападението, но с една определена точка за завземане, която в последствие се превръща в товар за бутане;
  • Арена: започвате рунда и се избивате, без да се връщате повторно в битката. Тези карти са сравнително малки, но пък са изключително кървави, нещо като Deathmatch;

Геймплей:

След като построихме скелета на играта, моля да излезе на сцената министър Геймплей и да се представи!

Геймплеят в играта следва стандартни за MOBA жанра правила - два отбора от по шест човека се изправят един срещу друг, следвайки правилата на случайно избраната карта. Дотук всичко е ясно, но за разлика от стандартните MOBA игри, в Overwatch се набляга върху адаптацията. Когато избереш Агент, ти не си заключен да използваш само него, а имаш опцията, и дори трябва, да преценяваш ситуацията и да променяш тактиката си и Агента си спрямо нея.

Overwatch има няколко различни модели на игра. Освен задължителните Ranked и Quickplay игри, на ваше разположение са и аркадните такива, които всяка седмица се обновяват с разнородни правила. Там се срещат нестандартни модели от типа 1v1, 3v3, Capture the flag, Deathmatch с напълно случайни герои и т.н. Наскоро към играта се добави и сървър браузър, като в него хората сами създават и търсят игри с регулируеми модове (което не е по никакъв начин иновативно, тъй като това е единственият начин да си намериш игра в TF2).

Няколко пъти в годината Overwatch е обгърнат в сезонни събития. Дали ще бъде за празник като Вси Светии или Коледа, или нещо уникално, разкриващо част от историята на играта, те внасят нов слой геймплей и разнообразяват цялостната обстановка. Тези събития се изразяват чрез няколко нови модели на игра в Аркадната секция, както и много нови козметични украси за Агентите.

Държа да отбележа, че Overwatch е много добре платена институция, което води до много красива графика, уникален стил и приятна музика. Всеки от Агентите е озвучен подобаващо, а интеракциите между отделните герои (които имат уникална история помежду си - бел. ред.) са приятни и често забавни. Дизайнът на Агентите ги прави отличителни и лесно запомнящи се - създателите очевидно са се постарали всички потенциални форми на живот на Земята да могат да си намерят свой личен Агент, по когото да пускат лиги. Лично аз не мога да въздържа чувствата си към прекрасното, изваяно и крещящо "ЕЛА МИ!!!" тяло на Roadhog... Но нека не навлизаме в подробности.

Overwatch е успешно поет риск от страна на Blizzard, предлагащ разнообразен геймплей с богат избор от уникални герои, представени чрез прекрасни визии и отличителен стил. Създателите на играта всекидневно се стараят да внасят нови и нови подобрения, било то с помощта на нова карта, нов герой, или сезонен евент. И всичко взето заедно предлага пакет от безкрайни часове игра.

5.0
История

10.0
Геймплей

Оverwatch предлага исключително динамичен геймплей с голямо разнообразие на герой и стилове на игра. Много лесно човек може да загуби стотина... или хиляда... часа в играта, като желанието за "само още една" не угасва лесно.

9.0
Озвучение

В онлайн шутър звукът е изключително важен. Във всеки момент ти трябва да можеш да прецениш откъде идват определени стъпки или накъде хвърляш топки олово. Музиката е приятна и неангажираща, което перфектно пасва на очакваната атмосфера.

9.0
Графика

Вреъпки, че Overwatch не впечатлява с "най-яката 16к графика братооо", арт стила, красивите локации и уникалният дизайн на агентите водят до приятно прекарване на многото часове, зяпайки екрана.

8.3
Крайна оценка

Overwatch е прекрасен динамичен онлайн шутър, който предоставя по нещо за всеки. Ако имате свободно време и/или някой вече зарибен приятел, позволете си да се почерпите с порция леко запържен Overwatch с щипка сол.

Хванала ли те е музата? Сърбят те пръстите, а думите бълбукат върху езика ти? Пиши ни с идея или с готов материал!

Наздраве за новото IP

9.0
озвучение
9.0
Графика
8.3
КРАЙНА ОЦЕНКА
5.0
ИСТОРИЯ
10.0
Геймплей

Нека всичко заедно спрем за секунда, да забравим изключително важните си задължения и да оценим факта, че Blizzard, компанията, която от 18 години насам не е имала ново IP (intellectual property (англ.) - "интелектуална собственост"), изскочи на пазара и покори сърцата и портмонетата на гейминг света с нещо свежо. И преди да си кажете, "Чакай бе, 18 години? Ай стига с тези хиперболистични наклонности!" - не, направил съм си проучването! Последното оригинално IP е StarCraft, излязла на пазара през 1998 г. И после ми обяснявайте колко съм млад.

Но нека не се отклоняваме от темата! Overwatch или... Наглеждащите? Преглеждащите? Абе, "Tия, които ни гледат" (т.е. ДАНС?), е онлайн FPS (шутър от първо лице), с елементи, взаимствани от жанра MOBA. Това драстично отличава Overwatch от останалите отборни шутъри, тъй като, вместо да си купуваш дадени оръжия, определящи начина ти на игра, ти направо си избираш от голям набор Агенти. Този твой избор коренно променя стила на игра, тъй като всеки Агент е уникален, със собствени плюсове и недостатъци.

Предполагам, че след това описание леко се почесвате и си мислите "Чакай бе, че то Team Fortress 2 е на същия принцип!" И да, признавам, наемниците в TF2 имат аналогии в Overwatch, но вместо да ги отбелязвам, мога лесно да оборя аргумента с това, че Overwatch е много по-заможна институция, наела не 9, а цели 26 Агенти! Бройката им нараства на равномерни интервали при това, с по един на всеки 3-4 месеца.

Сравнението с TF2 напълно изчезва, когато на масата се сервира основното ястие, а именно използването на разнообразни умения, където се и крият MOBA елементите. Всеки Агент има едно пасивно качество, две основни умения и един ултимат. И след няколко часа игра, когато чуеш думите "FIRE IN THE HOLE" или "ITS HIGH NOON", ще изпаднеш в паника и потенциална екзистенциална криза, скоро след което биваш взривен или центрован в главата, респективно.

Агентите в Overwatch обичат да стоят в малки групички (класовете), а те биват 4 на брой: офанзивни, дефанзивни, танкове (дебели пичаги, не буквални танкове... въпреки че има един танк в играта, но той е дефанзивен) и съпорт/лечители. Ако искаме накратко да опишем функциите на всеки клас, то би било нещо подобно:

Класовете:

  • Офанзивни герои: Мобилни и нанасящи високи щети, тези Агенти са нужни за подпомагането на отбора да тормози врага от голямо разстояние. Те са сравнително "меки" и доста бързо могат да бъдат убити, ако не внимават.
  • Дефанзивни герои: Често заседнали на едно и също място, тези Агенти специализират в контрола над важни точки и внасянето на смут из редиците на врага. Въпреки че не са изключително тежкотоварни, могат да понесат повече пердах от офанзивните герои.
  • Танкове: С масивни тела и често с начин за спиране на вражеските изстрели, тези Агенти се стремят да опазят целия отбор, и същевременно да не се поддават на постоянния дъжд от куршуми, прелитащ покрай тях
  • Съпорт/Лечители: Меки като офанзивните, но с много по-топли сърца, тези Агенти всячески се мъчат да държат всички живи, без те самите да гушнат букета. Отбор без лечител е като цвете без саксия - може току-що да е отскубнато и да живурка щастливо, но след няколко минути повяхва и започва да те псува по микрофона.

Та добре, супер, имаме разнообразни Агенти с уникални способности. Е, какво правим с тях?

Overwatch може гордо да се потупа по гърдите и да претендира, че разполага с над 20 карти, разделени в 5 категории, всяка от които имаща различна ултимативна цел. Шшш, тихо, знам че TF2 има 100+ карти, но хайде да спрем с аналогиите, ОК? Добре, признавам, категориите са подобни (разбирай еднакви) на тези в TF2, но нека не издребняваме.

Картите:

  • Ескорт: Където буташ неопределен товар от точка А до точка Б;
  • Контролна карта: Където се борите за една определена точка в голямо меле, тип King of the Hill;
  • Нападение: Двата отбора се редуват, като единият напада, а другият защитава две контролни точки. Когато единият отбор превземе точките или времето изтече, двата отбора си сменят ролите;
  • Хибридна (Ескорт + Нападение): На същия принцип като Нападението, но с една определена точка за завземане, която в последствие се превръща в товар за бутане;
  • Арена: започвате рунда и се избивате, без да се връщате повторно в битката. Тези карти са сравнително малки, но пък са изключително кървави, нещо като Deathmatch;

Геймплей:

След като построихме скелета на играта, моля да излезе на сцената министър Геймплей и да се представи!

Геймплеят в играта следва стандартни за MOBA жанра правила - два отбора от по шест човека се изправят един срещу друг, следвайки правилата на случайно избраната карта. Дотук всичко е ясно, но за разлика от стандартните MOBA игри, в Overwatch се набляга върху адаптацията. Когато избереш Агент, ти не си заключен да използваш само него, а имаш опцията, и дори трябва, да преценяваш ситуацията и да променяш тактиката си и Агента си спрямо нея.

Overwatch има няколко различни модели на игра. Освен задължителните Ranked и Quickplay игри, на ваше разположение са и аркадните такива, които всяка седмица се обновяват с разнородни правила. Там се срещат нестандартни модели от типа 1v1, 3v3, Capture the flag, Deathmatch с напълно случайни герои и т.н. Наскоро към играта се добави и сървър браузър, като в него хората сами създават и търсят игри с регулируеми модове (което не е по никакъв начин иновативно, тъй като това е единственият начин да си намериш игра в TF2).

Няколко пъти в годината Overwatch е обгърнат в сезонни събития. Дали ще бъде за празник като Вси Светии или Коледа, или нещо уникално, разкриващо част от историята на играта, те внасят нов слой геймплей и разнообразяват цялостната обстановка. Тези събития се изразяват чрез няколко нови модели на игра в Аркадната секция, както и много нови козметични украси за Агентите.

Държа да отбележа, че Overwatch е много добре платена институция, което води до много красива графика, уникален стил и приятна музика. Всеки от Агентите е озвучен подобаващо, а интеракциите между отделните герои (които имат уникална история помежду си - бел. ред.) са приятни и често забавни. Дизайнът на Агентите ги прави отличителни и лесно запомнящи се - създателите очевидно са се постарали всички потенциални форми на живот на Земята да могат да си намерят свой личен Агент, по когото да пускат лиги. Лично аз не мога да въздържа чувствата си към прекрасното, изваяно и крещящо "ЕЛА МИ!!!" тяло на Roadhog... Но нека не навлизаме в подробности.

Overwatch е успешно поет риск от страна на Blizzard, предлагащ разнообразен геймплей с богат избор от уникални герои, представени чрез прекрасни визии и отличителен стил. Създателите на играта всекидневно се стараят да внасят нови и нови подобрения, било то с помощта на нова карта, нов герой, или сезонен евент. И всичко взето заедно предлага пакет от безкрайни часове игра.

5.0
История

10.0
Геймплей

Оverwatch предлага исключително динамичен геймплей с голямо разнообразие на герой и стилове на игра. Много лесно човек може да загуби стотина... или хиляда... часа в играта, като желанието за "само още една" не угасва лесно.

9.0
Озвучение

В онлайн шутър звукът е изключително важен. Във всеки момент ти трябва да можеш да прецениш откъде идват определени стъпки или накъде хвърляш топки олово. Музиката е приятна и неангажираща, което перфектно пасва на очакваната атмосфера.

9.0
Графика

Вреъпки, че Overwatch не впечатлява с "най-яката 16к графика братооо", арт стила, красивите локации и уникалният дизайн на агентите водят до приятно прекарване на многото часове, зяпайки екрана.

8.3
Крайна оценка

Overwatch е прекрасен динамичен онлайн шутър, който предоставя по нещо за всеки. Ако имате свободно време и/или някой вече зарибен приятел, позволете си да се почерпите с порция леко запържен Overwatch с щипка сол.