Нощен режим
Дневен режим

Седях си аз преди няколко седмици, разцъквайки Path of Exile (малко съм зарибен), и чаках приятели вечерта, за да можем доволно да се натряскаме и гърлено да пеем песните на Черно Фередже, когато един от съответните приятели ми се обади. Доста рано, очаквах да дойдат след 8, пък той ме търси в 3. След сравнително кратък разговор разбрах, че е приключил съботната си работа по-рано и ще ме навести след половин час - чудно, тъкмо ме мързеше да мия чиниите и щях да го нагърбя със задачата. Той спомена, че е добра идея да сваля една безплатна игра от Steam, защото била „супер яка“ и ще се изкефим, като се напием.

...

Наближаваше 8 вечерта, чиниите все още не бяха измити, никой не беше ходил до Кауфланд и двамата неохотно трябваше да спрем да играем, за да могат и останалите гости да се присъединят.

Защо, по дяволите, е толкова интересна тази игра?!

Battlerite е безплатна игра в Steam, отчасти наподобяваща арените в World of Warcraft, щипка Smite и top-down изгледа на Diablo (или Path of Exile). В своята основа, тя е изключително опростена версия на МОБА жанра. До такава степен опростена, че няма нищо друго освен отборните битки. Двама срещу двама, трима срещу трима или дуели. Играта предлага пълния набор от възможности за всеки герой, като няма нива, злато или фармене на крийпчета; просто ти, отборът ти, способностите ти и врага. И всичко е „skillshots”, т.е. ако не можеш да се прицелваш в тях не можеш да биеш. Как може нещо толкова просто да бъде толкова забавно!

Първите няколко игри, които играх, ми бяха изключително трудни. Да мърдам с WASD в МОБА игра? Имам 9 различни скилове, 2 от които са Shift + нещо? Мишката служи за мерник и за 2 скила? Тия луди ли са, аз да не съм компютърен инженер?

Но не се отказвах. Падах, мрях и виках по монитора (което беше изключително забавно за приятеля ми), но не се предадох. С всяка игра започвах все повече и повече да схващам възможностите на героинята, с която играех, и момента на победата беше толкова сладък, че насмалко не се задавих от кеф. И така, 2 седмици по-късно аз изгубих над 100 часа в тази малка, но приятна игра, като не мога да кажа, че съжалявам. Друг е въпросът, че едвам гледам през деня, когато трябва да работя.

Нека сега подхванем Battlerite, да я обърнем нагоре с краката и да разберем, аджеба, какво е толкова приятно в нея.

Като нов играч започваш играта с бърз Tutorial, показващ основните механизми и възможности. Доколкото ми е известно, всеки нов играч започва с Jade, героиня тип „Miss Fortune” от лигата, която изпълнява ролята на Assassin – нанася много щети, но що-годе лесно умира. Още в началото ще забележите, че няма ability, което да не налага прицелване. Battlerite смело може да претендира за титлата „най-добрата игра за доказване на умения“, тъй като разликата между играч, усвоил възможностите на героя си, и такъв, който не е, се усеща изключително лесно. Преминавайки през обучителната част, започваш лека по-лека да схващаш за какво иде реч. Побеждаваш управлявания от компютъра Бако (да, така се казва) и си викаш „ай ся им ибах мамата“, като се мяташ в играта срещу хора.

Най-болезнените часове от живота ти.

Този как ме уби? Защо може да ме стънва и после да ми мята собствените ми изстрели срещу мен? А тоя дебелия що не мре, само пише Invulnerable над него? Нали уж правя щети, тия все са на 100% кръв...

Ако сте като мен и трудно възприемате възможноста, че някой е по-добър от вас, за първите няколко часа игра ще намразите хората, животните, компютъра, монитора, мишката, кактусите и стола си, докато се мъчите да направите нещо срещу другите играчи. Не се притеснявайте, не сте сами, всички минават през тази фаза. Освен ако не сте надарени с божествени умения от прекалената игра на WoW Arena, Battlerite ще ви се стори безбожно трудна. Но не се обезкуражавайте! Тъй де, ако за деня ви е достатъчно понесеният бой, може да спрете, но опитайте пак на другия ден или през почивните дни. Малко по малко нещата ще се наредят, и самите вие ще правите красиви маневри из арените, ще печелите безнадеждни 1 срещу 2 и ще карате другите играчи да чувстват мъките, които вие изпитвахте.

А и да отбележа, Battlerite има най-бързо реагиращата Alt+F4 комбинация, която съм виждал.

Не се тревожете, ударете бързия изход, цялата игра мигновено изчезва и сякаш не се е случило нищо! Аз бях толкова учуден от бързата реакция, че си помислих да проверя, аджеба, колко бързо може да ме върне в играта... и ме върна точно навреме за следващия рунд! +10 точки за Грифиндор! Досега не бях срещал игра, предлагаща толкова бързо облекчение чрез “ragequit”.

Добре, добре, малко се отнесох, нека обсъдим по-обстойно какво предлага Battlerite. В играта има 25 различни героя (да, да, супер малко... но!), като всеки от тях има уникални умения и всеки от тях е равнопоставен на останалите. Да, има герои, които са добри срещу някои други, но няма един или два „счупени“ героя, които всички да играят. Всеки герой може да се представи добре и разнообразието от възможните комбинации и комбота между героите е огромно. Battlerite може да се сравни с много бърза игра на шах, всяко действие има противодействие и всяко решение малко или много влияе на това дали ще спечелиш.

Героите се разделят на три вида – Меле, от разстояние и съпорт. Мелетата, както се предполага, използват меле атаки като основен начин за нанасяне на щети, което не означава, че нямат един или повече скилове, които могат да мятат от разстояние. Често меле героите имат малко повече кръв от останалите, както и притежават скил, който да „блокира“ или „рефлектира“ определени атаки. Това води до още по-високо ниво на стратегия, защото ако изстреляш някой доста силен изстрел към герой, който съответно ти го рефлектира обратно в лицето, ти си меко казано прецакан.  

Героите „от разстояние“ са също толкова самоописателни – те стрелят по теб. Често те имат поне 2 начина за бягане, като нанасят доста стабилни щети, ако ги оставиш да те ръчкат. Jade, героинята, с която започваш играта, е такъв герой. Почти всички герои от разстояние имат една и съща кръв, с много малки изключения.

Естествено, какво е отборна игра без любимите на всички съпорт герои. Тези герои могат да бъдат както меле така и от разстояние, но отличителната им черта е – пригответе се да бъдете учудени – те могат да лекуват! Държа да отбележа, че въпреки изграденият на съпорт героите имидж на страхливи „котки“, в Battlerite те могат смело да се изпъчат и да твърдят, че са едни от най-добрите дуелисти. Всеки съпорт разполага с поне 2 начина за бягане, поне 2 начина за прецакване на живота на врага(silence, root, stun и т.н.) и поне 2 начина за лекуване. И преди да си помислите – „Аха значи съпортите са счупени!“ – ми не, просто предлагат едни от най-разнообразните и интерактивни начини за игра, неприсъщи за подобен клас герои. Като човек, който никога не е играл съпорт, мога смело да твърдя, че тук те са представени в нова светлина и могат да бъдат изключително приятни за игра и за развитие.

Геймплеят в Battlerite е сравнително простичък – играете в отбори от двама или трима, като всяка игра е тип „първият до 3 победи“. Мачовете са с между 3 и 5 рунда, всеки от които е между 1 и 3 минути. Бързо, лесно, вкусно.

Разнообразието от стратегии в играта идва чрез използването на така наречените „battlerites”, които дават определени бонуси на някои от абилититата на героите. В началото на играта имате по 90 секунди (като може и да започнете веднага, ако всички цъкнат „Готово“), в които да изберете собствена комбинация от 5 различни battlerites. Този избор може да е разликата между победата и загубата, тъй като всеки герой би могъл да направи различни комбинации в зависимост от това срещу какво играе. Например, ако ти си герой от разстояние и се бориш срещу двама меле герои, то би си направил комбинация от защитни battlerites, за да можеш по-лесно да им бягаш и да не позволяваш да се долепят до теб. Преди играта, може да си направиш няколко различни подобни комбинации, за да може по-бързо да избереш това, което ти трябва.

Както всички игри, носещи потенциални проблеми със сърдечно съдовата система, Battlerite има и ранкова игра. Докажи колко добър си станал и размажи враговете си! Или просто си счупи клавиатурата от яд. Има по малко за всеки!

Тъй като Battlerite е безплатна игра, те все пак трябва да си избият парите. Започваш играта с един отключен герой (Jade) и всяка седмица няколко различни героя се въртят, като ти позволяват да ги играеш. Закупуването на нов герой струва между 950 злато и 5800, което не изглежда много, освен ако не погледнем факта, че една игра ти дава по 8 злато. Това може да обезкуражи потенциалните играчи, но ежедневно излизат различни куестове, които дават по 100-200-400 злато, като вдигането на нивото на всеки герой също така помага за събирането на парата. Ако не сте от тези, които искат да имат по 100% от всичко, можете лесно да си харесате 1-2 героя и само тях да играете, защото достигането до перфектната игра с един герой си отнема доста часове отдаденост.

А, да, всъъъъщност те предлагат да отключите всички герои (и всички бъдещи такива) за 50 лева. Сделка или не?

Като цяло Battlerite е изключително динамична и забавна игра, предлагаща безкрайни часове кеф и нерви, придружена с добра графика и приятна музика. Нямам представа откъде се пръкна, но заслужава вниманието ви!

Когато малкото е много

Седях си аз преди няколко седмици, разцъквайки Path of Exile (малко съм зарибен), и чаках приятели вечерта, за да можем доволно да се натряскаме и гърлено да пеем песните на Черно Фередже, когато един от съответните приятели ми се обади. Доста рано, очаквах да дойдат след 8, пък той ме търси в 3. След сравнително кратък разговор разбрах, че е приключил съботната си работа по-рано и ще ме навести след половин час - чудно, тъкмо ме мързеше да мия чиниите и щях да го нагърбя със задачата. Той спомена, че е добра идея да сваля една безплатна игра от Steam, защото била „супер яка“ и ще се изкефим, като се напием.

...

Наближаваше 8 вечерта, чиниите все още не бяха измити, никой не беше ходил до Кауфланд и двамата неохотно трябваше да спрем да играем, за да могат и останалите гости да се присъединят.

Защо, по дяволите, е толкова интересна тази игра?!

Battlerite е безплатна игра в Steam, отчасти наподобяваща арените в World of Warcraft, щипка Smite и top-down изгледа на Diablo (или Path of Exile). В своята основа, тя е изключително опростена версия на МОБА жанра. До такава степен опростена, че няма нищо друго освен отборните битки. Двама срещу двама, трима срещу трима или дуели. Играта предлага пълния набор от възможности за всеки герой, като няма нива, злато или фармене на крийпчета; просто ти, отборът ти, способностите ти и врага. И всичко е „skillshots”, т.е. ако не можеш да се прицелваш в тях не можеш да биеш. Как може нещо толкова просто да бъде толкова забавно!

Първите няколко игри, които играх, ми бяха изключително трудни. Да мърдам с WASD в МОБА игра? Имам 9 различни скилове, 2 от които са Shift + нещо? Мишката служи за мерник и за 2 скила? Тия луди ли са, аз да не съм компютърен инженер?

Но не се отказвах. Падах, мрях и виках по монитора (което беше изключително забавно за приятеля ми), но не се предадох. С всяка игра започвах все повече и повече да схващам възможностите на героинята, с която играех, и момента на победата беше толкова сладък, че насмалко не се задавих от кеф. И така, 2 седмици по-късно аз изгубих над 100 часа в тази малка, но приятна игра, като не мога да кажа, че съжалявам. Друг е въпросът, че едвам гледам през деня, когато трябва да работя.

Нека сега подхванем Battlerite, да я обърнем нагоре с краката и да разберем, аджеба, какво е толкова приятно в нея.

Като нов играч започваш играта с бърз Tutorial, показващ основните механизми и възможности. Доколкото ми е известно, всеки нов играч започва с Jade, героиня тип „Miss Fortune” от лигата, която изпълнява ролята на Assassin – нанася много щети, но що-годе лесно умира. Още в началото ще забележите, че няма ability, което да не налага прицелване. Battlerite смело може да претендира за титлата „най-добрата игра за доказване на умения“, тъй като разликата между играч, усвоил възможностите на героя си, и такъв, който не е, се усеща изключително лесно. Преминавайки през обучителната част, започваш лека по-лека да схващаш за какво иде реч. Побеждаваш управлявания от компютъра Бако (да, така се казва) и си викаш „ай ся им ибах мамата“, като се мяташ в играта срещу хора.

Най-болезнените часове от живота ти.

Този как ме уби? Защо може да ме стънва и после да ми мята собствените ми изстрели срещу мен? А тоя дебелия що не мре, само пише Invulnerable над него? Нали уж правя щети, тия все са на 100% кръв...

Ако сте като мен и трудно възприемате възможноста, че някой е по-добър от вас, за първите няколко часа игра ще намразите хората, животните, компютъра, монитора, мишката, кактусите и стола си, докато се мъчите да направите нещо срещу другите играчи. Не се притеснявайте, не сте сами, всички минават през тази фаза. Освен ако не сте надарени с божествени умения от прекалената игра на WoW Arena, Battlerite ще ви се стори безбожно трудна. Но не се обезкуражавайте! Тъй де, ако за деня ви е достатъчно понесеният бой, може да спрете, но опитайте пак на другия ден или през почивните дни. Малко по малко нещата ще се наредят, и самите вие ще правите красиви маневри из арените, ще печелите безнадеждни 1 срещу 2 и ще карате другите играчи да чувстват мъките, които вие изпитвахте.

А и да отбележа, Battlerite има най-бързо реагиращата Alt+F4 комбинация, която съм виждал.

Не се тревожете, ударете бързия изход, цялата игра мигновено изчезва и сякаш не се е случило нищо! Аз бях толкова учуден от бързата реакция, че си помислих да проверя, аджеба, колко бързо може да ме върне в играта... и ме върна точно навреме за следващия рунд! +10 точки за Грифиндор! Досега не бях срещал игра, предлагаща толкова бързо облекчение чрез “ragequit”.

Добре, добре, малко се отнесох, нека обсъдим по-обстойно какво предлага Battlerite. В играта има 25 различни героя (да, да, супер малко... но!), като всеки от тях има уникални умения и всеки от тях е равнопоставен на останалите. Да, има герои, които са добри срещу някои други, но няма един или два „счупени“ героя, които всички да играят. Всеки герой може да се представи добре и разнообразието от възможните комбинации и комбота между героите е огромно. Battlerite може да се сравни с много бърза игра на шах, всяко действие има противодействие и всяко решение малко или много влияе на това дали ще спечелиш.

Героите се разделят на три вида – Меле, от разстояние и съпорт. Мелетата, както се предполага, използват меле атаки като основен начин за нанасяне на щети, което не означава, че нямат един или повече скилове, които могат да мятат от разстояние. Често меле героите имат малко повече кръв от останалите, както и притежават скил, който да „блокира“ или „рефлектира“ определени атаки. Това води до още по-високо ниво на стратегия, защото ако изстреляш някой доста силен изстрел към герой, който съответно ти го рефлектира обратно в лицето, ти си меко казано прецакан.  

Героите „от разстояние“ са също толкова самоописателни – те стрелят по теб. Често те имат поне 2 начина за бягане, като нанасят доста стабилни щети, ако ги оставиш да те ръчкат. Jade, героинята, с която започваш играта, е такъв герой. Почти всички герои от разстояние имат една и съща кръв, с много малки изключения.

Естествено, какво е отборна игра без любимите на всички съпорт герои. Тези герои могат да бъдат както меле така и от разстояние, но отличителната им черта е – пригответе се да бъдете учудени – те могат да лекуват! Държа да отбележа, че въпреки изграденият на съпорт героите имидж на страхливи „котки“, в Battlerite те могат смело да се изпъчат и да твърдят, че са едни от най-добрите дуелисти. Всеки съпорт разполага с поне 2 начина за бягане, поне 2 начина за прецакване на живота на врага(silence, root, stun и т.н.) и поне 2 начина за лекуване. И преди да си помислите – „Аха значи съпортите са счупени!“ – ми не, просто предлагат едни от най-разнообразните и интерактивни начини за игра, неприсъщи за подобен клас герои. Като човек, който никога не е играл съпорт, мога смело да твърдя, че тук те са представени в нова светлина и могат да бъдат изключително приятни за игра и за развитие.

Геймплеят в Battlerite е сравнително простичък – играете в отбори от двама или трима, като всяка игра е тип „първият до 3 победи“. Мачовете са с между 3 и 5 рунда, всеки от които е между 1 и 3 минути. Бързо, лесно, вкусно.

Разнообразието от стратегии в играта идва чрез използването на така наречените „battlerites”, които дават определени бонуси на някои от абилититата на героите. В началото на играта имате по 90 секунди (като може и да започнете веднага, ако всички цъкнат „Готово“), в които да изберете собствена комбинация от 5 различни battlerites. Този избор може да е разликата между победата и загубата, тъй като всеки герой би могъл да направи различни комбинации в зависимост от това срещу какво играе. Например, ако ти си герой от разстояние и се бориш срещу двама меле герои, то би си направил комбинация от защитни battlerites, за да можеш по-лесно да им бягаш и да не позволяваш да се долепят до теб. Преди играта, може да си направиш няколко различни подобни комбинации, за да може по-бързо да избереш това, което ти трябва.

Както всички игри, носещи потенциални проблеми със сърдечно съдовата система, Battlerite има и ранкова игра. Докажи колко добър си станал и размажи враговете си! Или просто си счупи клавиатурата от яд. Има по малко за всеки!

Тъй като Battlerite е безплатна игра, те все пак трябва да си избият парите. Започваш играта с един отключен герой (Jade) и всяка седмица няколко различни героя се въртят, като ти позволяват да ги играеш. Закупуването на нов герой струва между 950 злато и 5800, което не изглежда много, освен ако не погледнем факта, че една игра ти дава по 8 злато. Това може да обезкуражи потенциалните играчи, но ежедневно излизат различни куестове, които дават по 100-200-400 злато, като вдигането на нивото на всеки герой също така помага за събирането на парата. Ако не сте от тези, които искат да имат по 100% от всичко, можете лесно да си харесате 1-2 героя и само тях да играете, защото достигането до перфектната игра с един герой си отнема доста часове отдаденост.

А, да, всъъъъщност те предлагат да отключите всички герои (и всички бъдещи такива) за 50 лева. Сделка или не?

Като цяло Battlerite е изключително динамична и забавна игра, предлагаща безкрайни часове кеф и нерви, придружена с добра графика и приятна музика. Нямам представа откъде се пръкна, но заслужава вниманието ви!

0.0
История

МОБА е това, ш-ш-ш за историята.

9.0
Геймплей

Battlerite е страшно забавна (и изнервяща), като показва на целия свят, че не ти трябва много, за да направиш интересна и грабваща игра.

8.0
Озвучение

Музиката в играта не е нещо блестящо, но звуковите ефекти са много добре представени, и „3D“ озвучението е на място – когато чуеш, че някой в далечината зарежда опасна атака, знаеш горе-долу накъде да бягаш.

8.0
Графика

За игра, последовател на МОБА жанра, Battlerite има много добра графика и приятни визуални ефекти. Всичко блести и кърви както трябва и всеки изстрел лесно се разпознава (което е доста важно в подобна игра)

8.0
Крайна оценка

Ако сте фен на МОБА жанра, но искате да разчупите малко атмосферата, или ако искате да опитате нещо ново и свежо, безпрекословно ви препоръчвам да пробвате Battlerite. Играта е зарибяваща и в същото време изключително бърза – може да цъкнете един мач преди работа и пак да стигнете навреме! (Само не правете още един... и после още един...)

Хванала ли те е музата? Сърбят те пръстите, а думите бълбукат върху езика ти? Пиши ни с идея или с готов материал!