Telltale Games затварят врати

 
Публикувана на
22/9/2018
Тъмен режим

Късно снощи, gamedev-фокусираната медия Gamasutra първа разпространи новината, че Telltale Games внезапно и видимо окончателно затварят врати - слух, който впоследствие беше потвърден от официални източници на компанията, включително блога на бившия CEO Kevin Bruner и туитър акаунта на студиото.


Според изтеклата информация, студиото запазва малка “скелетна” група от 25 човека, която да доработи започнат проект - единствените останали на работа от близо 250-членен екип. Загатвани бъдещи заглавия, като дългоочакваната The Wolf Among Us 2 и игровата адаптация на Stranger Things, чисто и просто спират разработка.


Новината идва меко казано изненадващо, предвид че вторият епизод от The Walking Dead: The Final Season излиза буквално идния вторник, 25 септември. Презумпцията е, че останалият малък екип ще се погрижи именно за това, преди да хлопнат кепенците окончателно. Telltale имаше неприятни моменти през изминалата година, с уволнение на 90 човека миналия ноември (близо четвърт от тогавашния екип), но събитията от днес буквално погребват студиото. Източници на Verge твърдят, че разработчиците отиват на пазара на труда без никакво обезщетение.


Редом с Quantic Dream, Telltale Studios бяха първосъздатели и иноватори в противоречивия, но успешен сред цял нов сегмент геймъри жанр на “интерактивната книга-игра” - отчасти филм, отчасти лек куест, поръсен обилно с диалози и разклоняващи се избори. Telltale също бяха пионери и стояха твърдо зад епизодичния метод на разказвачество, започвайки с него още в 2005 с недовършената адаптация на комикса Bone. Последваха я продължения на стари класики като Wallace & Grommit и Sam & Max, а не след дълго - авторски творби в популярни вселени като Batman, Game of Thrones, Minecraft, Borderlands и, разбира се, The Walking Dead. С такова портфолио изглеждаше невъзможно да се провалят, но в последните години изпод лъскавата повърхност се чуваха всевъзможни слухове за задлъжнялост към инвеститори, неспазване на срокове и лош мениджмънт. Изглежда са били вярни.

За да завърша на малко по-позитивна нотка, редица студия - Insomiac, Gearbox, Zenimax Online, Certain Affinity, Blizzard и най-вече Ubisoft - подадоха веднага онлайн ръка към разработчиците, загубили хляба си, с покани за интервюта и възможности да останат в индустрията.

Хванала ли те е музата? Сърбят те пръстите, а думите бълбукат върху езика ти? Пиши ни с идея или с готов материал!