Pillars of Eternity 2 получава походови битки

Макар да е реверанс към старите RPG класики до мозъка на костите си, поредицата Pillars of Eternity винаги е била обект на спор: походово или реалновремево с пауза е истинскотото ролево преживяване? Спорът е актуален още от kickstarter-а на оригинала от 2012, но досега Obsidian винаги са залагали на втория вариант. Осем месеца след излизането на Pillars of Eternity 2 обаче, това е на път да се промени!


Днешният (24 януари) пач вкарва в играта безплатен ъпдейт, който позволява да играем Pillars 2 или в досегашния ‘real-time with pause’ режим, или в… походови! Новата опция, разбира се, се води бета тест, тъй като представлява коренно претворяване и ребалансиране на бойната система в играта.



Походовата опция е фундаментална промяна, отбелязва самият директор на играта, Josh Sawyer. Битките ще се провеждат по ред на инициатива, но по-прецизният и отмерен походови темп позволяват да се обърне внимание на множество дребни механики, на които макро-управлението в реалновремевите битки просто не позволява. Координирането на умения и позиционирането на героите пък се превръща в много по-изпълнима задача.


“Преживяването е много, много свежо,” споделя Sawyer. “Окуражавам ви да го пробвате, дори ако сте играли Deadfire от началото до края. Дайте шанс на походовия геймплей, наистина променя усещането на играта. При това коренно.”


Уви, именно заради коренната разлика, не бихме могли да променяме между предходната реалновремевa с пауза система и новата походова. Ще се наложи да стартираме нова кампания.


Новият режим е (признато) вдъхновен от отличната Divinity: Original Sin 2, по която съм се прехласвал заслужено в ревю. Лично аз приветствам нововъведението с широко отворени обятия, тъй като ролевите ми вкусове през годините твърдо завиха в походова посока, и Baldur’s Gate-овския RTWP режим ми се струва все по-екзотична отживелица. Сложете отгоре почти неразбираемата система за AI автоматизация на Pillars 2, и ‘походовия пач’ е направо манна небесна. Има шанс дори да помогне на продажбите на инак отлично RPG, което — ако вярваме на редица тревожни статистики — не покри финансовите си очаквания.

Хванала ли те е музата? Сърбят те пръстите, а думите бълбукат върху езика ти? Пиши ни с идея или с готов материал!