Epic спират с ексклузивите, ако Steam свалят дела си наполовина

Нощен режим
Дневен режим

Tim Sweeny, CEO на Epic Games, беше част от любопитна размяна на реплики в Twitter. Предадено накратко, той обяви, че Epic ще спрат със сделките за ексклузивни заглавия, ако Steam “се съгласят на перманентен 88% дял от печалбите за разработчици и издатели, и без допълнителни обвързаности, за да го постигнат.”


В слабо вероятния сценарий, в който това се случва, Sweeny потвърди, че дори Epic ще обмислят да качат своите игри в Steam. “Подобен ход би бил грандиозен ден в историята на PC гейминга, и би имал масивно влияние върху другите платформи за поколения напред,” възкликва той.


Напомням, че именно цитираните 88% е делът, който Epic Games Store предлага на разработчиците, които продават там. Лидерът Steam предлага на разработчиците 70/30 базово разпределение, което се покачва на 75/25 делба след 10 милиона долара печалба, и 80/20 след 50 милиона долара. Както вероятно се досещате, подобни суми са немислими за повечето разработчици, особено инди. Компаниите, които редовно ги достигат, пък като цяло наблягат на собствени пазари/launcher-и (Activision Blizzard, EA, Ubisoft, Bethesda).


Sweeny допълва, че “без допълнителните обвързаности” означава “игрите да могат да използват онлайн системи като списъци с приятели и потребителски акаунти, и да са свободни за взаимовръзка между платформи и магазини,” както и “магазинът да не таксува печалбите от други магазини и платформи,” например покупки във Fortnite между PC и iOS. “Бонус точки, ако можеш да играеш играта на няколко платформи и не се изисква трудоемко сертифициране.”


Epic за пореден път споделят намерението си да приключат с ексклузивите; на GDC преди месец шефът на Epic магазина Steve Allison каза, че “в някакъв момент EGS ще стигне до нула или нищожно количество ексклузиви годишно.” Засега обаче Sweeny възнамерява да поддържа подхода на компанията, и подчертава 30-те процента Steam такса като ключов проблем пред разработчици и издатели, който Epic са решени да елиминират.


Хванала ли те е музата? Сърбят те пръстите, а думите бълбукат върху езика ти? Пиши ни с идея или с готов материал!

Epic спират с ексклузивите, ако Steam свалят дела си наполовина

Tim Sweeny, CEO на Epic Games, беше част от любопитна размяна на реплики в Twitter. Предадено накратко, той обяви, че Epic ще спрат със сделките за ексклузивни заглавия, ако Steam “се съгласят на перманентен 88% дял от печалбите за разработчици и издатели, и без допълнителни обвързаности, за да го постигнат.”


В слабо вероятния сценарий, в който това се случва, Sweeny потвърди, че дори Epic ще обмислят да качат своите игри в Steam. “Подобен ход би бил грандиозен ден в историята на PC гейминга, и би имал масивно влияние върху другите платформи за поколения напред,” възкликва той.


Напомням, че именно цитираните 88% е делът, който Epic Games Store предлага на разработчиците, които продават там. Лидерът Steam предлага на разработчиците 70/30 базово разпределение, което се покачва на 75/25 делба след 10 милиона долара печалба, и 80/20 след 50 милиона долара. Както вероятно се досещате, подобни суми са немислими за повечето разработчици, особено инди. Компаниите, които редовно ги достигат, пък като цяло наблягат на собствени пазари/launcher-и (Activision Blizzard, EA, Ubisoft, Bethesda).


Sweeny допълва, че “без допълнителните обвързаности” означава “игрите да могат да използват онлайн системи като списъци с приятели и потребителски акаунти, и да са свободни за взаимовръзка между платформи и магазини,” както и “магазинът да не таксува печалбите от други магазини и платформи,” например покупки във Fortnite между PC и iOS. “Бонус точки, ако можеш да играеш играта на няколко платформи и не се изисква трудоемко сертифициране.”


Epic за пореден път споделят намерението си да приключат с ексклузивите; на GDC преди месец шефът на Epic магазина Steve Allison каза, че “в някакъв момент EGS ще стигне до нула или нищожно количество ексклузиви годишно.” Засега обаче Sweeny възнамерява да поддържа подхода на компанията, и подчертава 30-те процента Steam такса като ключов проблем пред разработчици и издатели, който Epic са решени да елиминират.