Diablo IV: “по-мрачен, Souls-вдъхновен”

 
Публикувана на
22/11/2018
Тъмен режим

Diablo IV е в текуща разработка от Blizzard и проектът е използвал Souls игрите като вдъхновение, макар че геймплей сходствата с японската поредица са отпаднали като план впоследствие.

Твърденията идват от журналистическото разследване на Jason Schreier, който е говорил с единадесет разработчици на Blizzard за текущия статус на франчайза. В условията на анонимност всички негови източници потвърждават, че Diablo IV е в процес на разработка. Те обаче не крият, че проектът е бил прекрояван на няколко пъти, включително с първоначалната визия като 3rd person dungeon crawler в стила на Dark Souls.

Директорът на експанжъна Reaper of Souls, Josh Mosqueira, е бил първоначалният избор за оглавяване на следващото заглавия с кодовото име Hades. Екипът на Diablo работи по Hades от 2014 до 2016 г., но става ясно, че коренните геймплей промени не сработват и проектът не се движи добре. Нещата започват отначало.

“Екипът иска да направи Diablo IV брутален, да го направи мрачен, да го лиши от всичко, което беше счетено за комиксово в Diablo III.” - източник от Blizzard

Зачеркването на първоначалната визия съвпада с напускането на Mosqueira от Blizzard, макар да не е ясно кой е поискал раздялата първи. Няколко месеца по-късно, екипът на Diablo започва работа по нов проект, който се превръща в дългоочакваното Diablo продължение.

Според репортажа на Schreier, кодовото название на Diablo IV е Fenris - една по-мрачна, по-отблъскваща визия за Diablo от тази, която видяхме в Diablo III. Начело на екипа застава Luis Barriga, за който източници твърдят, че “има силна визия за играта”.  Новата посока е наложена от високите етажи на Blizzard, които “приемат Diablo 3 за духовен провал на поредицата”, въпреки комерсиалния ѝ успех. Лидерите в Blizzard обаче отменят и планирания втори експанжън за D3, което до ден-днешен Diablo дивизията счита за грешен ход.

Репортажът, поместен в Kotaku, задълбава в близкото минало на франчайза, включително разочарованието на близардските шефове от Diablo III, необходимостта от нова посока и колко време е отнела тя - цитирано като причина за отсъствието на очакваното продължение от BlizzCon тази година.

“Предпочитаме да имаме ясен дебютен план - с конкретни детайли, за които да говорим и с играемо демо, когато обявим играта.” - източник от Blizzard

Неизбежно се засяга и проектът Diablo: Immortal, като се елиминира едно от най-големите недоразумения, а именно - че по него работи самият екип на Diablo. Оказва се, че в Blizzard е открит нов, малък отдел - “инкубатор за идеи”, в който ветерани от компанията работят по неизследвани от Blizzard територии. На дневен ред там са главно мобилните игри, с проекти като Diablo: Immortal на Wyatt Cheng и необявената мобилна игра по World of Warcraft, по която вероятно работи Tom Chilton.


Говори се и много за влиянието на Activision в коридорите на Blizzard - част от източниците отричат да имат проблеми, но други са открито притеснени от културата на “затягане на финансите” от Боби Котик и компания.

По всичко изглежда, че Diablo IV е на етап активна разработка, и няма да види бял свят преди поне 2020 г. Можем само да се надяваме, че взетите уроци - дали от D3, дали от RoS, дали от Immortal - ще бъдат правилните.

Хванала ли те е музата? Сърбят те пръстите, а думите бълбукат върху езика ти? Пиши ни с идея или с готов материал!