Прекарайте час в Cyberpunk 2077

CD Projekt Red изиграха дигиталния еквивалент на blue balls ефекта върху целокупното геймърско общество, когато показаха стилен, но печално кратък трейлър на Cyberpunk 2077 на E3 2018 - а зад кулисите, показаха почти едночасово демо ексклузивно за пресата. Разликата беше от земята до небето и дори най-даровитите гейм журналисти не можеха да предадат в писмен репортаж отрязъкът от геймплей в целия му неонов блясък.


За щастие, вече не се и налага. Снощи, към 8 часа българско време, CDPR излъчиха сочното парче геймплей за всички зажаднели за киберпънк очи.


Разнообразните западни гейм медии потвърждават, че това е било 1:1 с показаното на тях демо, и че вече знаем за играта точно толкова, колкото и те.


В прессъобщение, директорът Adam Badowski обяснява защо първоначално са се посвенили да покажат този геймплей запис публично. “Тъй като е силно вероятно да променим много от моделите и механиките в текущата версия на Cyberpunk 2077, първоначално решихме да покажем този отрязък само на медиите,” споделя той. “Елементи като стрелбата (както визуални, така и влиянието на RPG статистиките върху нея), хакването (netrunning), управлението на автомобил, дори интерфейса на играта - всичко е във фаза на тестване и не искаме феновете да възприемат един или друг елемент като финализиран. Отгоре на това са очакваните проблеми в анимациите, лицевите изражения, които още са в разработка, и някои ранни версии на локации в играта - всичко това ни притесняваше да демонстрираме публично демото.”


Явно обаче са се престрашили, така че си зачеркнете следващия час, направете си едно хубаво кафе и се гмурнете във всичко, което прави Cyberpunk 2077 следващата глава в CDPR историята. След като го изгледате, ще имате доста по-добра представа за играта, и колко точно я искате (ако сте като мен, вероятно ще е многомногоМНОГО).


Изгледахте ли демото? Добре де, не е споменатия в заглавието час, но е доста близо. Да разгледаме отблизо някои детайли от него!


Екипировката е ключова част от всяко RPG и изглежда Cyberpunk 2077 не прави изключение, тъй като героинята намира не един или два ъпгрейда по пътя си. Един от тях е “умно оръжие”, чиито куршуми сами намират пътя си до целта, позволявайки ни да елиминираме врагове от удобната безопасност на прикритие. Не всяка плячка по пътя ни е толкова праволинейна обаче, и CDPR демонстрират паякоподобен робот-спътник като част от мисия в играта. Макар да не влиза в директна употреба, лесно може да си представим как способността му да лази по стени и да напада от всички страни ще ни бъде полезна.

Оловото не единственото решение на проблемите пред главната героиня, като тя демонстрира както дипломатичния начин за решаване на конфликти, така и ключовото за киберпънк жанра хакване на противниците. Успешното издебване и зашеметяване на противник ни дава пряк достъп до имплантите му, така че винаги сме на един USB кабел разстояние от надиграването на врага чрез кибер-атака.


Можем да си инсталираме нови импланти при посещение на ripperdoc-а - един вид уличен кибер-хирург - от които да получим нови умения. В демото героинята поръчва имплант в окото, който й позволява да фокусира отблизо и да анализира околните, давайки всевъзможна информация - от съвети за слабите точки на враговете, до признаци за принадлежност към една или друга улична банда. Кибер окото позволява и анализа на предмети, която - според учтивия глас зад кадър - ще ни помогне да разрешаваме задачи из света.


Макар Cyberpunk 2077 да се играе от първо лице, може да шофирате от първо и трето лице, което е благословия за пословично лоши дигитални шофьори като мен. Нашето возило може да бъде нападнато по пътя (както се случва с шайката престъпници от микробуса в демото). От своя страна, можем да дадем кормилото на нашия спътник и да защитим МПС-то, провесени от прозореца с оръжие в ръка, отдавайки киберпънк почит на GTA сериите. Изглежда, че можем да отстрелваме гумите на противника на пътя, което скоропостижно скъсява престрелката.


Мисля обаче да спра с анализа на демото дотук, и просто да продължа кротичко да точа лиги по играта. Наскоро изтекоха обнадеждаващи новини, че играта е “играема от начало до край” и започва работата по нейното финализиране, така че оптимистично залагам на пускане в ранната 2020.

Хванала ли те е музата? Сърбят те пръстите, а думите бълбукат върху езика ти? Пиши ни с идея или с готов материал!