Valve обръщат Artifact на 180 градуса

 
Публикувана на
21/12/2018
Тъмен режим

След лавина от оплаквания на фенбазата на Artifact, Valve обърнаха на 180 градуса позицията си относно балансирането на карти. Първоначалният план на компанията беше картите да не се пипат изобщо, освен в крайни случаи — “до голяма степен защото мислихме, че играчите ще ценят стабилността много високо,” обясниха те.


Ала откакто Artifact излезе, играчите непрестанно призовават Valve да модифицират начинът, по който някои от картите работят в играта. Тази обратна връзка, както и вътрешната дискусия в екипа зад играта, е довел до коренната промяна на първоначалната позиция.


“Обикновеният играч иска висококачествена игра преди всичко, независимо от всякакви други съображения,” обясняват Valve в Steam публикация. Duh, казва всеки прочел това безмислено изказване.


“Играчите, които се фокусират върху строенето на тестета биха предпочели по-разнообразна и вдъхновяваща мета, в която да играят. Макар някои колекционери да предпочитат притежанието на малък брой много ценни карти, мнозинството са по-щастливи в свят, където стойността на целия сет не се доминира от една или две карти.”


Valve добавят, че поставяйки висока летва пред бъдещите ъпдейти, ще навлекат неприятности на бъдещите разработки. “Дългосрочната креативност ще пострада, ако избягваме опитите с нови идеи от страх, че после не можем да ги променим.” Именно в тази връзка Valve направиха първи стъпки по ребаланса в ъпдейт, наречен Build Your Legend.

“Започвайки с днешния ъпдейт, възприемаме постепенния подход към балансирането, с основната цел да подобрим качеството на геймплея с течение на времето,” твърдят от Valve. “Новите сет експанжъни без съмнение ще донесат по-големи мета промени, но ще използваме това постепенно балансиране между сетовете като начин, който да осигури най-добрия възможен геймплей във всеки един момент.”

“Мислим, че активността на играчите и търсенето на определени тестета са най-големият фактор за стойността на дадена карта, така че очакваме днешните промени да са позитивни за всички в дългосрочен план.”


Накратко — ако сте си купили Artifact карти с очакването, че картите ви ще имат някаква дългосрочна парична стойност, лошо. За да притъпят лошият вкус в устите на инвеститорски подходилите играчи, Valve гарантират еднократно изкупване през следващите две седмици за променените карти на най-високата им цена 24 часа преди обявлението.


Ъпдейтът вкарва и значителни промени в самата игра, прибавяйки независими рейтинг системи за конструирани и драфт игри, а също и система за “качване на нива” — тя ще следи цялостния ви опит с играта, и ще ви възнаграждава с ‘билети за събития’ (event tickets) и пакети с карти. В крайна сметка явно ще има система за придобиване на пакети с карти, без да се плаща. Йей. Интересно е да наблюдаваме как Valve преосмислят фундаменталната структура на Artifact занапред, при това в точно обратна посока на предначертаната преди излизането на играта.


Artifact излезе преди по-малко от месец, но бързо загуби огромна част от първоначалния интерес. Към момента на публикация, Artifact е спихнал от първоначалните 60,000 човека до под 10,000, което нарежда Valve-ската картопляскалка в престижното обкръжение на Farming Simulator 2019 и Wallpaper Engine.


Мааааай спешните промени са наложителни. Ще следим с интерес треакторията на Artifact като проект.

Хванала ли те е музата? Сърбят те пръстите, а думите бълбукат върху езика ти? Пиши ни с идея или с готов материал!