Arkane спират с Dishonored поредицата - поне засега

 
Публикувана на
15/8/2018
Тъмен режим

С болка в сърцето трябва да признаем едно - никоя от игрите на Arkane не стана масов, високооборотен хит, макар и да го заслужаваха. Дори и без купища пари в отплата обаче, разработчиците на Dishonored и Prey върнаха immersive sim жанра обратно към живот, което им отрежда заслужено място в сърцата на хардкор геймърите. Един от главните дизайнери в Arkane, Ricardo Bare, беше “издебнат” за интервю от VG247 на QuakeCon миналата седмица, и те успяха да изкопчат поне малко за бъдещето на компанията и нейните игри.

При избор от добра и лоша новина, май е по-добре бързо да приключим с болезнената част. Без да гарантира за случващото се зад кулисите, думите на Bare бяха нееднозначни: “всичко може да се случи, но за момента поредицата Dishonored е в почивка,” и някак слагат точка на предположенията, че Arkane ще редуват Dunwall с Talos и занапред. Можем само да се радваме, че whalepunk (величествен термин) поредицата получи своя достоен завършек с Death of the Outsider DLC-то, което да притъпи болката от липсата на Corvo, Emily и компания.

 

Въпреки тъжните новини, Bare сподели някои окуражаващи неща във връзка с immersive sims като цяло, и амбицията на студиото да затвърди владението си над жанра.

“Нещата, които са важни за нас като студио са цялостно оформените светове с необходимата дълбочина, и разказвачеството чрез обстановката (т.нар. environmental storytelling). Винаги ще се стараем да създадем чудновати пространства, в които да се чувстваш като гост, независимо дали ще са в Dunwall или Talos 1. Също толкова важно е за нас, колкото са и героите и персонажите, които срещаш в играта. Другата важна съставка е импровизирания геймплей - предоставяме играча с арсенал от фантастични умения и инструменти, след което му казваме - ‘Измисли го сам, бъди креативен, ти имаш контрол над преживяването’. Вероятно и занапред ще останем в перспективата от първо лице, но може и да опитаме други варианти.”

 

Остава и любопитният въпрос дали Arkane ще продължат в леката roguelike посока, поставена от скорошния и отлично приет Mooncrash експанжън за Prey, който сякаш въплъщава идеалите им за креативно, импровизационно преживяване още по-добре.

За щастие годините, в която всяка гейм компания закачаше детмач към своята сингълплеър игра в отчаян опит да я направи по-атрактивна за инвеститори и разпространители - практика, която самият Bare нарича “изключително деструктивна” - отминаха, и студията са по-свободни в експериментите с онлайн интеграция. Макар Bare да изключва възможността за игра в духа на The Crossing (спряно в разработка мултиплеър заглавие, чиято идея е била играчите да се редуват в ролята на главния герой), компанията ще запази експериментаторския дух в онлайн сферата.

За разлика от доста други студия, Arkane умеят да пазят игрите си в тайна, така че на този етап можем само да гадаем. Макар липсата на Dishonored в близко бъдеще да се усеща като кинжала на Corvo в колективния ни геймърски гръб все пак е добре, че пленителният immersive sim жанр все още има пулс. Остава само да видим в каква посока ще бъде тласнат, и как ще мутира по време на пътя.

Хванала ли те е музата? Сърбят те пръстите, а думите бълбукат върху езика ти? Пиши ни с идея или с готов материал!